Tiit Leemets: Miks Porkuni kool uue hoone saab

, Porkuni kooli direktor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiit Leemets
Tiit Leemets Foto: Erakogu

Sügise saabumine on ühtlasi ka koolilastele märk kooliteele asumiseks.


Porkuni kooli hea uudis on see, et uue koolimaja seinad-laed on kiiresti kerkinud, töödega ollakse ASi Merko esindajate sõnul graafikus ja järgmiseks ke­vadeks peaks maja valmis olema ning loodetavasti sügisel 2011 alustab kool tööd uues majas.

Mõni on küsinud – milleks uus maja, see loss ja koolimaja olid ju nii armsad. Ei saa vastu vaielda, tõesti on armsad.
Kuid Eesti riik on oma mureks võtnud tõsiselt hästi hoolitseda ka eriva­jadustega laste eest, nende eest, kellel õppimine tavalise program­mi järgi raskusi valmistab.

Vanasse majja aga kõike vajalikku mahutada ei olnud võimalik – ruu­mi nappis ja mõisa suhtes on muinsuskaitsel oma piirangud.

Meie õpilaste hulgas on neid, kellel ei ole trep­pidel liikumine lihtne, lapsed vajavad mitmesuguseid täien­davaid teenuseid.

Sestap on uus koolimaja ühekorruseline ja koosneb koolikorpustest koos multimeedia-, kunsti-, kodundus- ja käsitööklassidega ning õpilaskodust. Omaette ploki moodustavad hooldusõppeka­val õppivate laste õppe- ning olmeruumid.

Eelkooliealiste laste arendus­rühm laieneb, sest kui praegu võ­tame lapsi vastu alates neljandast eluaastast, siis maja valmimisel on võimalik ka nooremaid vastu võtta.

Veel ehitatakse korralik spordikompleks koos väikese ujula ja saunadega ning ELi programmi toel staadion, tulevad ka laste mänguväljakud.

Aga mis eriti oluline - me saame rehabilitatsiooniploki kõi­gi hädatarvilike ruumidega.

Selles, et niisugune maja just Porkunisse ehitatakse, on suur osa meie personalil, sest nad on teinud meie õpilastega edukat ja tänuväärset tööd. See on ka tunnustus neile.

Kui tavakoolis võib juhtuda, et väiksema õpivõimega laps jääb kaaslastest maha, teised hakkavad teda tõrjuma ja tekivad probleemid, siis meil on klassid väikesed, igaühele koostatakse just temale sobiv õppeplaan ja lastega tegeletakse võimalikult temale sobival viisil.

Õp­pekava lähtub rohkem igapäe­vaelus vajaminevast ja praktiliste tegevuste osakaal on veidi suurem kui tavakoolis.

Meie koolis töötab koolieelne arendusrühm lastele, kelle edu­sammud saavad nähtavaks pi­kema aja jooksul. Koolis nimetame seda lihtsalt lasteaiaklassiks, kus lastega tegeleb spetsiaalse ettevalmistusega õpetaja.

Kooli mineku eel vaadatakse lapse oskused uuesti üle ja otsus­tatakse, kas tal soovitatakse jätkata tavakoolis või vajab ta eriõpetust. Esimese kooli valik jääb alati lapsevanema otsustada.

Tegusat kooliteed kõigile lastele ja kannatlikkust vanematele nende mõistmisel ja abistamisel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles