Rakvere ametikoolist saab nüüd lihtsamalt välismaale õppima

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristel Kaljuvee
Copy
Rakvere ametikooli direktor Kuno Rooba (vasakul), Narva kutseõppekeskuse direktor Riina Veidenbaum, Pärnumaa kutsehariduskeskuse direktor Riina Müürsepp, Archimedese juhatuse esimees Rait Toompere, Tallinna teeninduskooli direktor Meeli Kaldma, Tartu kunstikooli direktor Kadi Kreis.
Rakvere ametikooli direktor Kuno Rooba (vasakul), Narva kutseõppekeskuse direktor Riina Veidenbaum, Pärnumaa kutsehariduskeskuse direktor Riina Müürsepp, Archimedese juhatuse esimees Rait Toompere, Tallinna teeninduskooli direktor Meeli Kaldma, Tartu kunstikooli direktor Kadi Kreis. Foto: SA Archimedes

Viis Eesti kutsekooli, nende hulgas ka Rakvere ametikool, said kolmapäeval Sagadi mõisas esimestena Eestis Erasmus+ kutsehariduse õpirände harta omanikeks.

See tähendab, et Rakvere ametikooli, Tallinna teeninduskooli, Tartu kunstikooli ja Narva ning Pärnumaa kutseõppekeskuste õpilased ja õpetajad saavad esitleda taotluse välismaal õppimiseks lihtsustatud korras.

“Euroopa ühtne haridusruum baseerub õppejõudude ja õpilaste vabal liikumisel,” rääkis Archimedese juhatuse esimees ja Erasmus+ programmi Eesti büroo direktor Rait Toompere. Ta lisas, et eeskujuks on võetud ülikoolid, kes on rahvusvahelist õpirännet juba pikka aega hartapõhiselt organiseerinud. Nüüd aga soovitakse seda ka kutseõppele laiendada.

“Sisuliselt tähendab harta omanikuks olemine seda, et enam ei pea projekte kirjutama. Institutsioon, mis on hartaga rahvusvaheliselt tunnustatud, saab õiguse taotleda õpirände toetust lihtsustatud korras,” selgitas Toompere.

Erasmus+ kutsehariduse harta omanikuna võtab kool pikaajalise kohustuse panustada jätkuvalt rahvusvahelise õpirände edendamisse ja lõimib välismaal õppimist kooli tegevusse.

Harta eesmärk on julgustada organisatsioone, kes on saavutanud oma õpilaste ja töötajate õpirände korraldamisel häid tulemusi, ning arendada strateegiaid, mis toetavad koostööd Euroopa riikidega.

Tagasi üles