Statoil käib maanteeametiga uue Haljala tee pärast kohut

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
ASi Eesti Statoil esindajate hinnangul vähendaks uus Rakvere-Haljala maantee trassikoridor Tõrremäe tankla tulusid.
ASi Eesti Statoil esindajate hinnangul vähendaks uus Rakvere-Haljala maantee trassikoridor Tõrremäe tankla tulusid. Foto: Arvet Mägi

AS Eesti Statoil andis Ida Regionaalse Maanteeameti kohtusse plaanitava Haljala tee pärast, sest Statoili Tõrremäe tankla jääb siis trassist kõrvale.


Eelkõige heidab kaebaja AS Eesti Statoil maanteeametile ette firma õigeaegset teavitamata jätmist ning nõuab seetõttu Ida Regionaalse Maanteeameti direktori käskkirjade tühistamist.


“Eesti Statoil on olnud sunnitud esitama halduskohtusse kaebuse Ida Regionaalse Maanteeameti direktori käskkirjade peale, millega kinnitati Tõrremäe külas asuva Statoili Väljavahi teenindusjaama lähistel tulevase teekoridori asukoht,” selgitas ASi Eesti Statoil kontseptsioonijuht Kai Realo.


“Kuna Ida Regionaalse Maanteeameti direktori käskkirjadest ei nähtu teekoridori asukoha kinnitamisel haldusorgani otsustuse aluseks olnud põhjendused ja kaalutlused, ei ole käskkirjad õiguspärased,” rääkis Realo ning lisas, et haldusorgan ei arvestanud menetluse läbiviimisel ning teekoridori asukoha valikul ASi Eesti Statoil põhjendatud seisukohtadega ega kaasanud tanklapidajat nõuetekohaselt menetlusse.


8. novembril langetas Tartu Halduskohus Jõhvi kohtumajas otsuse jätta ASi Eesti Statoil kaebus rahuldamata.
Kohtuotsuse peale on õigus esi­tada apellatsioonikaebus Tartu Ringkonnakohtule 30 päeva jooksul kohtuotsuse avalikult teatavakstegemisest arvates.


“Kohtumenetlus nimetatud asjas kestab, mistõttu täpsemalt ei ole meil võimalik antud teemat kommenteerida,” sõnas Eesti Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo.


Praegu kinnitatud Rakvere-Haljala tee eelprojekti kohaselt viiakse tee teise kohta, eraldades transiitliikluse ja kohaliku liikluse. Senise tee asemele jääb kergliiklustee funktsiooniga tee.


ASile Eesti Statoil kuulub praeguse Rakvere-Haljala tee ääres asuv tankla-teenindusjaam, mis Eesti Statoili esindajate sõnul on mõeldud teenindama lisaks kohalikule tarbijale ka tanklast mööduval maanteel liikuvaid sõidukeid. Eesti Statoili esindajate hinnangul võib liikluse teenindusjaamast möödajuhtimine viia jaama sulgemiseni. Sealjuures viidatakse uue Kukruse-Jõhvi teelõigu rajamisega tekkinud olukorrale, kus liiklussõlm ei võimalda trassilt tankimiseks mahasõitu, mille tõttu on jaam kaotanud suurel hulgal kliente.


“Eesti Statoili majanduslik tegevus on niivõrd lahutamatult seotud teede asukoha ja liiklusvoogudega, et igasugune muudatus ainuüksi juba liikluskorralduses puudutab ta huve ja ettevõtlusvabadust, rääkimata tee asukoha muutmisest ja voo eemalejuhtimisest,” seisab kohtupaberites.


Ida Regionaalse Maanteeameti kohtus esitatud seisukoht oli, et 2008. aasta detsembris avaldati Ametlikes Teadaannetes ka teade, kus oli märgitud, kus ja millal on planeering avalikul väljapanekul.

Märksõnad

Tagasi üles