Vabaduse plats muudab liikluskorraldust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kui Pauluse kirikust hakatakse Pärdi muusikamaja ehitama, muutub tundmatuseni ka kogu ringtee ala.
Kui Pauluse kirikust hakatakse Pärdi muusikamaja ehitama, muutub tundmatuseni ka kogu ringtee ala. Foto: Arvet Mägi

Järgmisest nädalast on avalikul väljapanekul Rakvere Vabaduse platsi detailplaneering, mis näeb lisaks Pärdi muusikamaja ehitamisele ette väga suuri muudatusi liikluskorralduses.

Vabaduse platsi detailplaneeringu koostamise algpõhjuseks on Pärdi muusikamaja rajamine Pauluse kirikusse, muusikamaja ja sellega kaasneva pargiala lahenduste kõrval sätestab detailplaneering olulisi muudatusi liikluskorralduses.

Rakvere abilinnapea Ain Suurkaev tõi peamise uuendusena esile, et suur ringtee kaob praegusel kujul kesklinnast. “Päris ilma ringita liikluskorralduslikult ei pääse, väiksem ring tuleb Tuleviku tänava otsa,” rääkis abilinnapea, lisades, et kõik muudatused viiakse ellu vaid juhul, kui muusikamaja ehitama hakatakse.

Kool saab ruumi juurde

Päris pisitilluke kavandatav ringtee siiski ei tule. “Ringi diameeter peaks olema suurem kui Tallinna ja Võidu tänava ristmikul,” selgitas Ain Suurkaev.

Uue liikluskorralduse tõttu peaks oluliselt vähenema kesklinna poolt Vabaduse tänavale suunduvate autode hulk, sest sinna pääsemine muutub väga ebamugavaks – esmalt on vaja Anome kaupluse juurest sooritada ebamugav vasakpööre ja seejärel läbida veel ring.

“Gümnaasiumi jaoks tähendab see tõenäoliselt rahulikumat õpikeskkonda ja õpilastele ohutumat liiklemist Vabaduse tänaval,” arvas abilinnapea.

Rakvere gümnaasiumi direktor Aivar Part rääkis, et Vabaduse tänava liikluskoormus ei ole tegelikult praegugi väga suur ja liiklusmüra tunde ei häiri. “Vähemalt mingit nurinat ma õpetajatelt selle kohta pole küll kuulnud,” sõnas Part ja lisas, et hea on liikluskoormuse vähenemine Vabaduse tänaval ikkagi.

“Kõige positiivsem on aga see, et planeeringuga tekib kooli peaukse ette praegusest jupp maad suurem inimestele mõeldud autovaba ala,” rõõmustas koolijuht.

Gümnaasiumi peaukse esist laiendatakse sõidutee arvelt ja pikemas perspektiivis on Ain Suurkaevu sõnul kavas Tuleviku tänava gümnaasiumipoolne suund hoopis sulgeda ning viia liiklus polikliinikupoolsesse kanalisse. “See eeldab sõidutee laiendamist,” märkis abilinnapea.

Parkla tuleb maa alla

Võimla tänavalt tulevikus enam otse Vabaduse tänavale ei pääse, sest Võimla tänav suubub maaalusesse parklasse, kuhu esialgu rajatakse 33 parkimiskohta.

Praegune suur ring läheb mööda Vabaduse tänavalt Anome poeni kulgevat joont pooleks, kujuteldavast joonest gümnaasiumihoone poole jääb madalhaljastusega pargiosa, teisele poole tuleb aga ajutine parkla 53 autole.

“Sinna on planeeritud küll mingi ehitis, aga niikaua, kuni seda pole, lahendasime linnaruumi kasutamise parklana,” rääkis Ain Suurkaev ja täpsustas, et kui kunagi sinna hoone ehitatakse, laiendatakse maaalust parklat.

Polikliiniku juurde rajatakse ajutise peatumise tasku, kus on võimalik korraks peatuda, et polikliinikusse minev inimene autost välja lasta või sealt tulev inimene peale võtta.

“Liikluskomisjonis arutati ka, kas Tuleviku tänav mitte läbi pargi Kastani tänavale välja viia, aga sellest plaanist loobuti,” lausus abilinnapea.

Pargi kõrval olevale kunagisele palliplatsile kõnealune detailplaneering mingit hoonestust ette ei näe.

Rakvere linnavalitsuse projekteerija-planeerimisspetsialist Erkki Leek rääkis, et Vabaduse platsi detailplaneering on avalikul väljapanekul 29. novembrist 13. detsembrini. Sel ajal on kõigil võimalus planeeringu kohta arvamust avaldada ja ka põhjendatud vastuväiteid esitada.

Seadus

• Kui avaliku väljapaneku käigus põhjendatud vastuväiteid planeeringule ei esitata, siis avalikku arutelu korraldada pole vaja.

Tagasi üles