Tarbijakaitseamet soovitab kontrollida, kas telefon käib teie teadmata internetis, sest vaid nii saab hoiduda ootamatult suurtest mobiiliarvetest.
Jälgi, kas telefon käib iseseisvalt internetis
Viimasel ajal on tarbijakaitseametisse laekunud aina rohkem kaebusi ning pöördumisi, mis seotud mobiilse internetiga ning sellega kaasnevate arvetega.
Tarbija, kes on valinud paljude lisafunktsioonidega mobiiltelefoni, peab teadma, milliseid “üllatusi” sellised telefonid võivad pakkuda, kui neid ei osata teadlikult kasutada. Seda eriti just niisuguste teenuste puhul, millega võivad kaasneda rahalised kohustused.
On ilmne, et telefonipaketti valides tutvutakse kõne- ja tekstisõnumite hindadega, kuid lisaks pakuvad sideoperaatorid ka mitmesuguseid internetipakette.
Kindla kuutasuga paketi puhul probleeme pole, et telefoniarvel oleks netikasutuse eest üllatuslik rekordarve, kuid mahupõhise ühenduse kasutamisel peab kindlasti arvestama kasutusaja ning mahu hinna suhet.
Telefoni ostes tuleks eelnevalt ära teha põhjalik kodutöö – võrrelda tooteid, nende funktsioone ja soovituslikult ka uurida teiste kasutajate kogemusi huvipakkuva telefoniga.
Samuti oleks vaja teenindajalt küsida telefoni seadete ning nende muutmise kohta, seda eriti just nii põletaval teemal kui automaatne internetiühendus. Telefoni iseeneslik internetiühendus on omane enamjaolt n-ö uue generatsiooni telefonidele ehk teisisõnu nutitelefonidele.
Tootega peab kindlasti kaasas olema kasutusjuhend, mille juhtnööride abil saab tarbija muuta telefonis seadistused selliseks, et automaatne internettiminek ei oleks võimalik. Viimast saab lasta muuta ka telefoniteeninduses, kuid paraku küsitakse selle eest mõnes kohas teenustasu.
Vältimaks hilisemaid võimalikke ebameeldivusi ning suuri telefoniarveid, peaks kõik telefonikasutajad veenduma, et tema sidevahend on seadistatud nii, et see ei läheks automaatselt internetti, millega kaasnevad suured telefoniarved. Kui ise seadistust muuta ei oska, tuleb pöörduda telefoni operaatori poole.