Jälgi, kas telefon käib iseseisvalt internetis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: MEELIS MEILBAUM/VIRUMAA TEATAJA

Tarbijakaitseamet soovitab kontrollida, kas telefon käib teie teadmata internetis, sest vaid nii saab hoiduda ootama­tult suurtest mobiiliarvetest.

Viimasel ajal on tarbijakaitseametisse laekunud aina rohkem kaebusi ning pöör­dumisi, mis seotud mobiilse internetiga ning sellega kaasnevate arvetega.

Tarbija, kes on valinud pal­jude lisafunktsioonidega mo­biiltelefoni, peab teadma, mil­liseid “üllatusi” sellised te­le­fonid võivad pakkuda, kui neid ei osata teadlikult kasutada. Seda eriti just niisuguste teenuste puhul, millega võivad kaasneda rahalised ko­hustused.

On ilmne, et telefonipaket­ti valides tutvutakse kõne- ja tekstisõnumite hindadega, kuid lisaks pakuvad sideoperaatorid ka mitmesuguseid internetipakette.

Kindla kuutasuga paketi pu­hul probleeme pole, et telefoniarvel oleks netikasutuse eest üllatuslik rekordarve, kuid mahupõhise ühenduse ka­sutamisel peab kindlasti ar­ves­tama kasutusaja ning mahu hinna suhet.

Telefoni ostes tuleks eelnevalt ära teha põhjalik kodu­töö – võrrelda tooteid, nende funktsioone ja soovituslikult ka uurida teiste kasutaja­te kogemusi huvipakkuva telefoniga.

Samuti oleks vaja teenindajalt küsida telefoni seadete ning nende muutmise koh­ta, seda eriti just nii põletaval teemal kui automaatne in­ternetiühendus. Telefoni ise­eneslik internetiühendus on omane enamjaolt n-ö uue ge­neratsiooni telefonidele ehk teisisõnu nutitelefonidele.

Tootega peab kindlasti kaa­sas olema kasutusjuhend, mil­le juhtnööride abil saab tar­bija muuta telefonis seadis­tused selliseks, et automaatne internettiminek ei oleks või­malik. Viimast saab lasta muu­ta ka telefoniteeninduses, kuid paraku küsitakse sel­le eest mõnes kohas teenustasu.

Vältimaks hilisemaid võimalikke ebameeldivusi ning suu­ri telefoniarveid, peaks kõik telefonikasutajad veenduma, et tema sidevahend on seadistatud nii, et see ei lä­heks automaatselt internet­ti, millega kaasnevad suured telefoniarved. Kui ise seadistust muuta ei oska, tuleb  pöörduda telefoni operaatori poole.

Märksõnad

Tagasi üles