Saada vihje

Ilmaolud olid ühtviisi rasked kõigile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tarmo Lood
Tarmo Lood Foto: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja

ASi Virumaa Teed juhatu­se liikmena pean vajalikuks selgitada teehooldajate tegevust möödunud nädala lumetormi ajal kriisikeskmeks kujunenud Padaorus.


Vastavalt keskkonnainspektsiooni, maanteeameti, politseiameti ja päästeameti 10. novembril 2008. aastal sõlmitud kokkuleppe punktile nr 16.5 korraldab päästeasutus puu või suuremõõtmelise liiklust ohustava takistuse korral tee esmase vabastamise sõiduraja ulatuses ja teavitab sellest pooli.


Igaühel ülesanded


Pärast Padaoru teesulust teadasaamist neljapäeval, 9. detsembril kell 21.15 suunas AS Virumaa Teed lähedal asuvad lumetõrjet tegevad ratastraktorid probleemi lahendama - nii oli kõige operatiivsem. Veoautode liikuma saamine edenes ja sellest tulenes ka kell 00.45 info, et poole tunni jooksul olukord laheneb.
Paraku ei võimaldanud aina keerulisemaks muutuvad ilmaolud ega kärsitud sõiduautojuhid probleemist lõplikult jagu saada. Kuna traktoritega ei olnud tööd enam võimalik jätkata, otsustasime kaasata lisajõude frontaallaaduri ja rasketraktori näol. Nende kohalejõudmine võttis paraku rasketes ilmaoludes aega.


Kell 5 jätkasime lume eemaldamist Sämi-Pada teelõigul, Viru-Nigula ristmikul, aga ka Viru-Nigula vallavanema korraldusel spordihoone ümbruses. Kella seitsmeks hommikul oli selge, et ilmaolud on nii hullud, et oma jõududega me hakkama ei saa, ning teavitasime sellest päästeametit.


Siiski jätkasime masinate eemaldamist ja kella 13ks oli üks sõidurada läbi Padaoru vaba. Seejärel võttis juhtimise üle päästekorraldaja. Jääb ainult arusaamatuks, mis ülesanne oli juba öösel kell 1.45 Padaorgu saabunud päästeautol - tõenäoliselt edastas kogenud päästeametnik adekvaatset infomatsiooni häirekeskusesse, võtmaks vastu konkreetseid otsuseid.


Olukorra lahenduskäiku vaadeldes võib öelda, et iga ametkond peab kriisisituatsioonis täitma oma ülesandeid: teehooldefirma hooldab teid ning päästeamet likvideerib takistusi ja päästab inimesi.


Ma ei pea õigeks arvamust, et AS Virumaa Teed ei saanud Tallinna-Narva maanteel teehooldega hakkama. Liiklemi­ne oli Tallinna-Narva maanteel ööpäev läbi tagatud - tõsi küll, Padaoru piirkonnas üm­bersõidu kau­du. Kuidas muidu oleks hinnanguliselt 3000-4000 auto suurune sõidukite voog kahe Virumaa vahel ka selle ööpäeva jooksul liikunud. Siinkohal ütlen tänusõnad politseiametile ümbersõidu operatiivse korraldamise eest.


Sämi-Padaoru lõigul, mis oli mitu tundi liikluseks suletud olnud, oli küll reede keskpäeva paiku lumetõrjega ajutisi probleeme, kuid sellel hetkel küündis sajuhulk Purtse ilmajaama andmetel 80-236 mm lund tunnis, lisaks puhus tugev tuul, mis muutis nähtavuse olematuks.
Tsiteerin siinkohal meie lumetõrjet tegevat autojuhti: “Ma lükkaks tee lahti, kui ma näeks, kus see tee on!” ja kollee­gi Ida-Virumaalt, ASi Lemmin­käinen Virumaa osakonna juhatajat Olari Vainokivi: “Seo enda silmad kinni vanaema kootud salliga, istu autorooli ja püüa sõita.” Just selline tunne oli teehoolet tegevatel autojuhtidel lumetormi ajal.


Kõik said abi


Samal ajal sujus meie koostöö päästeametiga mujal maakonnas ja viivitustest hoolimata said abi kõik, kes seda vajasid.


Meile on ette heidetud ka info vähest liikumist. Ainuüksi ASi Virumaa Teed infotelefoni kõnesagedus oli kaheminutilise intervalliga ja võib ainult ette kujutada, mis toimus maanteeinfokeskuses ja häirekeskuses.
Sellistel puh­kudel võib info osaliselt ka­duma minna, sest näiteks häirekeskus helistab sa­lastatud numbrilt. Kui see toi­mub mõne teise kõnega samal ajal, siis tagasi helistada ei saa, võib ainult oletada, et telefonil oli häirekeskus.


Täname kõiki firmasid ja talu­nikke, kes abistasid lumetor­mi ajal ja aitavad praegugi lumevalle likvideerida. AS Virumaa Teed palub vabandust kõi­kidelt lumetormis riigimaanteedel ebamugavust tundnud liiklejatelt. Ilmaolud olid ühtmoodi rasked nii liiklejate, pääste- ja politseiametnike kui ka teehooldajate jaoks.

Tagasi üles