Põlevkivituhk sobib tee-ehituseks

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Simuna-Vaiatu katselõigu ehitamine 2013. aasta suvel.
Simuna-Vaiatu katselõigu ehitamine 2013. aasta suvel. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Alates 2010. aastast väldanud pilootprojekt tõestas, et põlevkivituhka on võimalik edukalt kasutada tee-ehituses.

Eesti Energia, maanteeameti, Nordeconi ja Rambolli koostöös kasutati põlevkivituhka Narva-Mustajõe 1,6 -kilomeetrisel ja Simuna-Vaiatu 0,9-kilomeetrisel teelõigul turbakihi mass-stabiliseerimiseks OSAMAT (Management of Environmentally Sound Recycling of Oil Shale Ashes into Road Construction Products) projekti raames, mille eesmärk on leida elektritootmisel tekkiva põlevkivituhale rohkem kasutusalasid. “Pilootprojekt andis meile kinnituse, et põlevkivituhk on heade stabiliseerivate ja siduvate omadustega, mistõttu võib tuhka edukalt kasutada tsemendi aseainena,”ütles Eesti Energia juhatuse liige Margus Vals.

Aastatel 2012-2016 viidi läbi keskkonnamonitooring, mis näitas, et mõlemal katsealusel teelõigul olid kõrged tugevuse ja teekandevõime näitajad ning Eesti Energia väitel puudus ka negatiivne mõju keskkonnale.

Põlevkivituhka on kasutatud teede ehitamiseks varemgi, näiteks 1971-1986. aastatel Baltikumis ja Venemaal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles