Vaala ringristmik rajab teed kergliiklusteele

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rakvere-Sõmeru kergliiklustee rajamiseks on lisaks rahale vaja ka kahe omavalitsusüksuse, maanteeameti ja maaomanike ühisele nõule jõudmist.
Rakvere-Sõmeru kergliiklustee rajamiseks on lisaks rahale vaja ka kahe omavalitsusüksuse, maanteeameti ja maaomanike ühisele nõule jõudmist. Foto: Arvet Mägi

Vaala kaubanduskeskus liigub jõudsalt lähemale kauaoodatud ringristmiku ehituse algusele ning on ka alus, mille põhjal hakatakse planeerima Sõmeru-Rakvere kergliiklusteed.

Vaala kaubanduskeskust haldava osaühingu Rakvere Ärikeskus juhatuse liikme Tanel Hageli sõnul on keskuse esindajate algatatud ja tellitud ringtee detailplaneeringu ettevalmistamine lõpusirgel. “Kõik kooskõlastused on nüüd olemas ja lähiajal läheb detailplaneering linnavalitsusse,” ütles ta.

“Linnavalitsus peab planeeringu vastu võtma, panema avalikule arutelule ning seejärel kehtestama, vahepeal peame teeprojekti tegema ning kevadel-suvel võiks juba ehitama hakata,” oli Tanel Hagel optimistlik.

Rakvere abilinnapea Ain Suurkaevu kinnitusel läheb ettevalmistus plaani järgi ning kui avalikul väljapanekul vastuseisu ei ilmne, siis alustatakse juba kevadel Vaala keskuse ringtee ehitusega, mida rahastab keskust haldav Rakvere Ärikeskus.

Tee planeerimine

Ülejäänud ala ja kauaoodatud kergliiklusteed Rakverest Sõmeruni saab hakata planeerima pärast Vaala keskuse ringtee detailplaneeringu kehtestamist. “Kui Vaala keskuse detailplaneering on kehtestatud, saab selle alusel hakata planeerima ka kergliiklusteed,” rääkis Suurkaev.

Et tee kulgeb ühest haldusüksusest teise ning osaliselt läbib eramaid, on vaja sõlmida kokkuleppeid ja lepinguid, jõudmaks kõiki osapooli rahuldava tulemuseni. “Kinnistuomanikud on väljendanud oma arvamust erineval viisil, seega tuleb eelnevalt maaomandi kokkulepeteni jõuda,” ütles Suurkaev ja lisas, et alles siis on võimalik hakata projekti koostama.

Samuti tuleb Suurkaevu sõnul lahendada kergliiklustee omandiõigus Rakvere linna ja Sõmeru valla vahel. “Ühel pool on linn ja teisel pool Sõmeru vald ning tee on täna piiriks, teatud kommunikatsioonide topelt ehitamine on nonsenss - kõik need aspektid tuleb selgeks rääkida ja kokkulepeteni jõuda,” selgitas Suurkaev.

Kindlat lubadust pole

“Mis aastal ja kuidas ehitada, seda me veel ei tea, kuid linnas on moodustatud kergliiklusteede arenduskomisjon, ka on olemas oluline kergliiklusteede arengukava ja välja arvutatud mingisugused eeldatavad teede rajamise maksumused,” käib Suurkaevu sõnul komisjonis töö selle nimel, et ohutut liiklemist tagavaid teid oleks tulevikus liiklejate jaoks rohkem.

Maanteeameti Ida regiooni direktori Eugen Õisi ütlusel on Rakvere sissesõidutee katte taastusremont ette nähtud 2013. aastal. “Et Sõmeru ning Rakvere vaheline jalgratta- ja jalgtee on praeguse seisuga kõikides detailplaneeringutes sees, siis arvestatakse sellega projekteerimisel ning vastavalt eelarvelistele võimalustele ehitatakse see riigimaantee ulatuses taastusremondi käigus tõenäoliselt ka välja,” rääkis Õis.

“Sama remondi käigus ehitatakse Statoili ja Euro Oili juurde ringristmik, kui planeering kehtestatakse sellisel kujul, nagu me seda viimasel ajal näinud oleme,” kinnitas Õis.

Siiski ollakse maanteeametis Eugen Õisi sõnutsi valmis koostööks Sõmeru valla ja Rakvere linnaga, leidmaks võimalusi kergliiklustee varem valmis ehitada. “Eelduseks on see, et teel peavad olema loogiline algus ja lõpp ning linnal peavad olema rahalised võimalused selle ehituse finantseerimiseks, alates riigimaantee lõpust kuni reaalgümnaasiumini,” täpsustas Õis.

Ain Suurkaevu sõnul selgub lähema kuu aja jooksul, kuidas kergliiklustee projekt arenema hakkab. “Pärast seda saab rääkida ka täpsematest daatumitest,” lisas ta.

Sõmeru vallavanema Peep Vassiljevi hinnangul võib protsess üsnagi kaua aega võtta just projektist puudutatud osapoolte rohkuse tõttu, kuid ta siiski lootis, et õige pea muutub tulevik selgemaks. “Kui isiklikku arvamust väljendada, siis võiks tee valmida aastal 2012, kui läheb kehvemini ning ilmnevad mingid takistavad asjaolud, siis aastal 2013,” sõnas Vassiljev.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles