Võsu sadam annab tõuke paadiostuks

Kristi Ehrlich
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolme ujuvkaid palistavad Võsu sadamas väiksemad ja suuremad alused.
Kolme ujuvkaid palistavad Võsu sadamas väiksemad ja suuremad alused. Foto: Marianne Loorents

Kui Võsu sadamat rajama hakati, leidus neidki, kes pidasid investeeringut ebamõistlikuks, sest kohalikke kalureid ja paadiomanikke oli minimaalselt. Nüüd on lahti läinud paadiostubuum.

Võsu sadama kapteni Andrus Aasmäe sõnul on peale korraliku sadama valmis ehitamist viis-kuus kohalikku meest endale paadi soetanud, ja neid, kes seda plaanivad teha, on veel.

“Nemad alles otsivad omale sobivat paati,” lausus kapten ning lisas, et paadiostuplaane hakkasid kohalikud tegema eelmisel aastal, mil oli Võsu sadama esimene navigeerimisperiood ja paadiomanikele oli aluse turvaliseks kinnitamiseks pakkuda kaks ujuvkaid.

Enne tänavuse navigeerimisperioodi algust lisandus veel kolmaski ujuvkai, mis tagab sadamas koha 56 alusele, praegu on 45 kohta broneeritud.

Kümmekond kohta on sadamakapteni ütlusil külalisalustele, juhuks kui keegi peaks tormivarju vajama või saabub külalisi üle Soome lahe. 45 broneeritud kohast on praegu kasutusel 26. “Vaatame, mida jaanipäev toob. Kas kõik paadiomanikud, kes on ka koha broneerinud, oma paadi välja toovad,” kõneles Aasmäe.

“Ise elan mere ääres, ainult paat oligi veel puudu,” lausus Pähklamäe, kellest sai mootorpaadi Excel omanik selle aasta märtsikuus.

Samas tunnistas ta, et kalamehed hakkavad Võsu sadamas oma alustega vähehaaval tõepoolest vähemusse jääma. Kuigi teoorias on mõeldud esimene kai kalurite, teine kai kohalike ja suvitajate ning kolmas kai külaliste alustele, ei liigitata tegelikkuses aluseid nii jäigalt. “Kõik oleneb paadi suurusest,” selgitas Aasmäe, mille järgi ühele või teisele paadile koht leitakse.

Üks neist, kes tänu Võsu sadama valmimisele paadi ostis, on võsukas Priit Pähklamäe. “Ise elan mere ääres, ainult paat oligi veel puudu,” lausus Pähklamäe, kellest sai mootorpaadi Excel omanik selle aasta märtsikuus. Ta tunnistas, et kui poleks Võsu sadamat, poleks temal ka paati, sest varem ei oleks tal seda kuskil hoida olnud.

Samal kombel on tegutsenud nii mõnigi Pähklamäe sõber. “Üks neist ostis paadi alles paar nädalat tagasi,” märkis ta.

Lisaks Pähklamäe sõpradele on paate soetanud teisedki, ka sadamakapten Andrus Aasmäe ise. Jüri Teppe – kellel oli paat küll juba varem, kuid kes plaanis uut soetada – tegi ostuotsuse tänu sadamale kiiremini.

Võsu sadama kohta on Priit Pähklamäel ainult häid sõnu öelda, sest kõik vajalik on kohapeal olemas. Isegi kütus, mida ei pea enam kanistritega sadamasse transportima, sest sadama territooriumil on ajutine tankla.

Veel sellel kuul on aga MTÜ Võsu Sadam juhatuse liikme Urmas Osila sõnul oodata konteinertanklat, mis mahutab 3000 liitrit kütust ja on varustatud makseterminaliga. Tankla haldamiseks on eelleping sõlmitud Alexelaga. Kui ajutine tankla varustab ainult paadiomanikke, siis konteinertankla on mõeldud laiemale ringile.

Allikas: Virumaa Teataja

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles