Uus arvatav valitsuskoalitsioon peab praegu tulevikusuundade üle alles läbirääkimisi, kõrval aga tõstavad pead ettevõtjad ning organisatsioonid ja seavad maksuplaanid kahtluse alla. Viimastel päevadel on kirgi kütnud niinimetatud limonaadimaks: karastusjookide aktsiisiga maksustamine. Seda rakendatakse teisteski riikides.
Tellijale
Juhtkiri: sõna on odav
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ebatervislike toodete lisamaksustamine on igati tervitatav. Ei ole eluliselt vajalik teha suitsu, juua limonaadi ega alkoholi. Sellega loodetakse tavaliselt tabada kaks kärbest ühe hoobiga: parandada rahva tervist – lootuses, et kui karastusjoogi hind on kõrgem, siis jääb see ostmata – ning teisalt laekub riigikassasse sellest samuti omajagu maksutulu. Limonaadimaks näibki vägisi riigieelarve aukude lappimiseks raha korjamisena.