Lääne-Virumaa firmad lähevad lennujaama

Aarne Mäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna lennujaamas asuv näituseboks on hea võimalus end välismaalastele reklaamida.
Tallinna lennujaamas asuv näituseboks on hea võimalus end välismaalastele reklaamida. Foto: Heili Nõgene

Lääne-Virumaa ettevõtjad lähevad ühise väljapanekuga Tallinna lennujaama Eesti Ekspokeskusesse end välismaalastele reklaamima.


Lennujaamas asuv ekspokeskus reklaamib Eesti tooteid ja firmasid, nüüd on tekkinud idee, et Lääne-Virumaa oleks seal esindatud ühtselt. Läinud nädalal käis rühm ettevõtjaid kohapeal asjaga lähemat tutvust tegemas.
Äriinimestest, kes lendavad, on välismaalasi 65 protsenti. Ja kui inimene tuleb varem lennujaama ning seal midagi teha ei ole, saab talle tutvustada Eesti firmade teenuseid ja tooteid.


Hea võimalus


Lennujaamas minimessi korraldava Branding Estonia üks omanikke Kaido Randalu rääkis, et Eesti Ekspokeskus avati lennujaamas mullu mais ning see idee on hästi omaks võetud. Paljud firmad, kes otsustasid end eksponeerida alguses vaid mõne kuu, on aega aina pikendanud.
“Idee on ainulaadne ja tekkis minu äripartneril, kes on käinud palju maailmas lennukitega reisimas. Kuna talle tundus Tallinna lennujaam hästi igav, siis mõtlesimegi, et näpistame reisivatelt ärimeestelt selle aja,” kõneles Randalu.
Lühikese ajaga on võetud lennujaamas ruumi juurdegi ning kaugemas tulevikus plaanitakse sama tegevust alustada Skandinaavia lennujaamades.


“Oleme avatud 16 tundi ööpäevas seitse päeva nädalas, meie tütarlapsed tutvustavad külalistele messi ja uurivad, mis neid huvitab. Kodukontorisse jõudes on huvilistel info juba arvutis. See on hästi aktiivne turundustegevus,” selgitas Randalu, kelle sõnul mööduvad messiboksist peaaegu kõikide lendude reisijad, välja arvatud need, kes ei kuulu Schengeni viisaruumi. Sisse astub paarsada inimest päevas, suuremat huvi on äratanud näiteks meie puitmajad.
Maakondadest on Lääne-Virumaa esimene, kes ühtsena esineda soovib, ehkki mõni Lääne-Viru firma on seal kohal juba ka iseseisvalt. Ettevõtjale on oluline see, et ühistaotluse puhul saavad nad Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt taotleda toetust ning abikõlblikkuse korral katab sihtasutus kuni 70 protsenti eksponeerimiskulust.


Maakond koos


Käsmu meremuuseumi peremees Aarne Vaik pidas seda tõhusaks enesereklaami võimaluseks. “Siin on tähtis, et väikesel pinnal tuua efektselt välja oma eripära,” ütles ta. Mõeldes Viru Folgi ja viikingilaeva reklaamimisest Käsmus, hakkas Vaigul kohe mõte jooksma ning ta uuris naljatamisi isegi võimalust viikingilaev lennujaama lae alla tõmmata.


Sõmeru vallavanem Peep Vassiljev ütles, et ta näeb vallavalitsusel olulist rolli oma piirkonna ettevõtjaid sellisest suurepärasest võimalusest teavitada. “See on hea võimalus end eksponeerida ja samas hea võimalus leida äripartnereid välismaalt,” ütles Vassiljev ja lisas, et arvestades rahvahulgaga, kes seal liigub, on see raha seda väärt, et lennujaama poole tõsiselt pilku pöörata.


Ettevõtjad kokku kutsunud ja lennujaama sõidutanud Lääne-Viru maavanem Einar Vallbaum ütles, et kui ta sellest võimalusest kuulis, siis oli kohe selge, et sinna tuleb ühiselt minna. “Olen oma endise töökohaga seoses palju ringi lennanud ja näen siin suurt kasutegurit,” märkis maavanem.
Tema sõnul tundsid meie ettevõtjad asja vastu suur huvi ning paljud olid üllatunud, et selline võimalus üldse välja pakutakse.


Pärast lennujaamas käiku vaadatakse üle, milline on reaalne huvi seal esineda, ning püütakse leida veel potentsiaalseid osalejaid juurde. Paari kuu pärast tahetakse seal juba väljas olla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles