Kui Oleg Gross kuulis, et temale kuuluval Kehala ringil tahetakse sel suvel rallikrossi Eesti etapp korraldada, läks ta nii hoogu, et väikse kõpitsemise asemel tegi täiesti uue raja.
Oleg Gross läks hoogu: Kehala ringi ei pea maailmas häbenema
Lääne-Viru rallilembese suurettevõtja sõbrad autospordiliidust rääkisid, et kui Oleg pöördesse läheb, siis ta ei jäta. Ehitamise käigus küsis Gross asjatundjatelt sageli, kas seda või teist tehakse nii ka suures maailmas. Kui sai vastuse, et saab ka uhkemalt ja kallimalt, siis läks tema alati maksimumi peale. Nõnda ongi napi paari kuuga valminud autospordikeskus, mis vastab Rahvusvahelise Autospordiföderatsiooni (FIA) nõuetele ning võimaldab tulevikus siin pidada ka MM- ja EM-etappe.
Rada jättis hea mulje ka hiljuti Kehalat külastanud neljakordsele autoralli maailmameistrile Sebastien Ogier'le, kelle hinnangul on tänuväärne, et väikestes kohtades selliseid suuri asju tehakse. Pole välistatud, et Ogier kunagi ka ise sinna kihutama tuleb, sest paljud rallitipud on pärast karjääri lõppu läinud üle rallikrossile, kui nimetada näiteks Petter Solbergi või Sebastien Loebi.
Eesti Autospordiliidu peasekretär Alar Arukuusk ütles, et tegemist on Eesti mõistes väga haruldase rajatisega: “See kompleks on lisaks muule hea treeningu- ning testikeskus ja aitab ala arengule kindlasti palju kaasa.”
Oleg Gross ostis vanasse kruusakarjääri rajatud Kehala ringraja kümme aastat tagasi, kui ta poeg Georg hakkas rallit sõitma. Sellest ajast peale on ta seda pidevalt arendanud ning seal on peetud nii Eesti rallisprindi võistlusi kui ka Viru Ralli etappe. Poolteise aasta eest saadi kõrvalt veel maad juurde ning kompleks täienes oluliselt.
“Kolm kuud tagasi aga saime teada, et Kehala on lülitatud Eesti meistrivõistluste sarja rallikrossi etapiks,” rääkis Oleg Gross. “Kõik oli tore, ainult et korralikku rada polnud. Nii tuligi asi kiiresti ette võtta, et mitte häbisse jääda.”
Gross lisas, et arvestades radade vähesust ja Eesti vaesust, pigistatakse silm kinni ja tehakse võistlus ära ka sellistel radadel, mis ei vasta maailmastandardile mitte üheski asendis.
“Meil oli kaks valikut: kas teha kuidagi ära või teha paremini. Tegime paremini,” lausus Gross, kes viibis ise Kehalas viimase paari kuu jooksul igal vabal hetkel, sageli juba kella viiest hommikul.
Nüüd on rada saanud täiesti uue katte, nii et pool on asfaldi all. Lisaks põhirajale on tehtud rajad pealtvaatajatele ja operatiivsõidukitele, samuti on paigutatud kommunikatsioonid, alates maaalustest valestardianduritest kuni veetorustikeni.
Rajale on ehitatud 300 meetrit betoonpiirdeid, pandud poolteist hektarit asfalti, raja kõrvale on püstitatud kohtunike maja ning publikule rajatud vaateplatvormid. Loomulikult on olemas ka spetsiaalne helikopteri maandumisplats. Ometi seisab osa töid veel ees, tulekul on piirded ja sillad üle radade, et kõik oleks turvaline.
Ehitusel olid konsultantideks rallikrossi isa Valdur Reinsalu ja tema tütar Sandra Reinsalu.
Ülehomme peetakse Kehala uuendatud ringrajal Olerex Eesti meistrivõistluste etapp rallikrossis, mille eelsõidud algavad kell 10. Kokku osaleb neljas klassis ligi poolsada võistlejat.
Kehala ring
Raja pikkus: 1155,1 m (koos jokkeriga 1193,1 m)
Asfaldilõik: 586,4 m
Stardisirge: 120 m
Kaheksa kurvi, kolm hüpet