Rakke raudteejaama ehitatakse tänapäevane ooteplatvorm

Eva Klaas
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Eva Klaas

Rakke vallavalitsus määras Eesti raudtee tütarettevõttele EVR Infra Rakke raudteejaama uue reisijate ooteplatvormi projekteerimise tingimused, perroon peaks valmima järgmise aasta suvel. Rakke vallavanem Andrus Blok selgitas, et ettevõte on huvitatud uue ooteplatvormi rajamisest, sest jaama praegused perroonid on vananenud ja halvas korras.



Vallavanema sõnul hakkavad kõik rongid tulevikus peatuma jaamahoonest Kiltsi poole jääva ooteplatvormi juures, mis asub kahe raudtee vahel. “Siis on nii, et reisijad erinevates kohtades ootama ei pea, vaid uksed avanevad lihtsalt õiges suunas,” selgitas Andrus Blok.

Enne mõistliku kokkuleppe saavutamist aga tuli vallavalitsusel suurettevõttega omajagu piike murda. “Ooteplatvorm taheti rajada lubjatehase vahetusse lähedusse. Sellega me absoluutselt nõus ei olnud, sest see oleks tähendanud inimestele rongi ootamist tolmu sees,” rääkis vallavanem.

Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütles, et vana platvorm läheb lammutamisele ja ehitatakse uus, mille kõrgus rööpast on 55 sentimeetrit.

“Uus platvorm tuleb teedevaheline ja nüüdisaegne, mis võimaldab inimestel mugavamalt uute rongidega liikuda. Teatavasti hakkavad Eestis kahe aasta pärast sõitma uued rongid, mille teenindamiseks on vaja ümber ehitada kõik ooteplatvormid,” rääkis Glase.

Disainilahenduselt on kõik Eesti Raudtee taristule rajatavad ooteplatvormid sarnased. Praeguse kava järgi peaks Rakke uus perroon Glase ütlusel valmima järgmise aasta augustis. Et aga projekteerimis- ja ehitushange on veel välja kuulutamata, siis saab tähtaegadest rääkida orienteeruvalt.

Esimesena Lääne-Virumaal valmis uus ooteplatvorm mullu Tamsalu jaamas, seal ehitati ka jalakäijate tunneli kompleks, mis lõpetas aastakümneid kestnud olukorra, et raudtee jagab linna kaheks ja ühelt poolt teisele poole pääsemiseks pidi tihtipeale rongi alt või vagunite vahelt ronima.

Rakkes alustatakse uue ooteplatvormi projekteerimisega märgilise tähtsusega ajal, tänavu tähistab asula 135 aasta möödumist Tapa-Tartu raudteelõigu käikulaskmisest, mis tähendas rongide peatumise algust asulas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles