Poliitilise välireklaami roll sotsiaalmeedias on kasvanud

Margus Martin
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebooki lehe kuvatõmmis. Pilt on illustratiivne.
Facebooki lehe kuvatõmmis. Pilt on illustratiivne. Foto: Internet

Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) ennetuse ja süüteomenetluse büroo juht Toomas Loho lausus sotsiaalmeedia rolli poliitilises reklaamis kommenteerides, et selle osatähtsus on kasvanud.

"Poliitilise välireklaami piirang on seaduses väga üldsõnaline ja praktika kujuneb üksikute kaasuste pinnalt," rääkis ta. "Alates 2005. aastast, kui see seadusemuudatus tehti, on sotsiaalmeedia tähtsus ja roll oluliselt kasvanud. Kohtupraktika, millele politsei saaks tugineda, on ebapiisav."

Toomas Loho sõnul näeb PPA vajadust seda regulatsiooni täpsustada või muuta, et piirangutest saaksid kõik ühetaoliselt aru. "PPA on korduvalt teinud ettepanekuid valimisega seotud õiguse muutmiseks," lisas ta ja märkis, et kuigi Facebook ja teised sotsiaalmeediakanalid on avalik ruum ülekantud tähenduses, ei laiene sotsiaalmeediale välireklaami keeld ja poliitikud võivad ennast sotsiaalmeedias reklaamida.

"Õigusselguse huvides käsitleb PPA internetis asuvaid meediakanaleid ühetaolistena. Avalikus ruumis käitudes tuleb igal juhul järgida hea tava reegleid, olgu tegemist kübermaailmaga või avaliku ruumiga tavamõistes," lausus Toomas Loho.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles