Maanteeamet hoiatab õhtul ja öösel libeduseohu eest

Anu Viita-Neuhaus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sille Annuk

Riigi ilmateenistuse prognooside kohaselt võib lähiöödel tulla öökülma, mistõttu tuleb valmis olla, et teed võivad öösiti ja varahommikuti libedad olla.

„Maanteeamet teehoolde tellijana kinnitab, et kõik riigiteede hooldust tegevad ettevõtjad on talihooldeks valmis, kuid sellele vaatamata võivad teed järsku libedaks muutuda,“ kinnitas hooldeosakonna juhataja Rainer Kuldmaa ameti teatel.

„Seetõttu on sõidukiiruse valimine eriti oluline – lubatud suurim sõidukiirus ei ole liiklejatele kohustuslik.“

Sõidukijuht peab alati arvestama, et talvised sõiduolud erinevad kardinaalselt suvistest ning ootamatut libedat teed tuleb võtta praegusel aastaajal normaalse nähtusena. Lisaks sellele tuletab maanteeamet autojuhtidele meelde, et auto vajab kindlasti enne talve ülevaatamist. Ühelt poolt on olulised talverehvid, kuid samuti tuleb kontrollida sõiduki tehnilist olukorda ja varustust.

Talverehvide kohustuslik kasutusaeg on alles ees, kuid naastrehvide kasutamine on lubatud alates 15. oktoobrist. Maanteeameti liiklusohutuse eksperdi Villu Vane sõnul eraldi korraldust rehvide vahetuseks keegi ei anna – rehvide vahetamise otsuse teeb iga juht ise ilmastikuolude ja oma igapäevase teekonna põhjal.

„Rehvivahetuse täpne aeg sõltub eelkõige teeoludest ning sellest, kui palju ja millistel teedel sõidetakse. Maanteeamet täpset kuupäeva ette ei kirjuta,“ selgitas Vane, kelle sõnul peavad 1. detsembriks kõigil autodel all olema talverehvid.

„On elementaarne, et auto peab läbima tehnoülevaatuse ausalt. Sügise hakul peaks iga autojuht ise üle vaatama tulede, autoakende ning kojameeste seisukorra,“ lisas Vane.

Hea nähtavuse tagamiseks tuleb regulaarselt puhastada klaasipühkijaid. Vajalik on puhastada tuuleklaasi ka seestpoolt, et see ei hakkaks madalalt paistva päikese käes sillerdama. Samuti peavad olema õigesti reguleeritud auto tuled. Kõige lihtsam viis tulede kontrollimiseks on suunata valgusvihk siledale pinnale, nagu hoone sein või garaažiuks ning kui laternate valgusvihu kõrgus on ühesugune, siis on tuled korras. Juhul, kui need näitavad erinevalt, tuleb lasta tuled korda teha.

„Autos peab käeulatuses olema ohutusvest, et juht saaks seda halva nähtavuse korral ning pimedal ajal hädapeatudes autost välja astudes kanda. Mõistlik on autos hoida mõnda helkurit, et hädapeatuse korral oleksid ka kaassõitjad autost väljudes märgatavad,“ tõi Vane välja.

Pimedal ja märjal ajal liigeldes tuleb hoida ohutut pikivahet ning vältida ohtlikke manöövreid. Olenemata hooldenõuetest ja tehtud hooldetöödest võivad teed muutlikes ilmaoludes ikkagi ootamatult libedaks muutuda. (BNS)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles