Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Analüüsitakse valla- ja linnalehtede kaudu tehtud valimispropagandat

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: Peeter Langovits

Erakondade rahastamise järelevalve komisjoni (ERJK) ja riigikontrolli koostöös valmis kohalike omavalitsuste ajalehtede monitooring, mille abil hakkab ERJK analüüsima valla- ja linnalehtede kaudu tehtud valimispropagandat, kirjutab rahvusringhäälingu uudisteportaal.

ERJK aseesimees Kaarel Tarand ütles, et tegemist on andmebaasiga, mille analüüsimine võtab aega. Tema sõnul on monitooring tooraineks ja see, kas esinenud on kuritarvitamisi, selgub hiljem. "Võib-olla tuleb komisjonil teha ka mõningaid ettekirjutusi," rääkis Tarand. "Kui on olnud kuritarvitamisi, siis selle otsustamiseks on meil vaja koguda lisaandmeid."

Tarandi sõnul teab iga avaliku elu jälgija, millistes väljaannetes on valimiste eel võimulolijad nii-öelda pildil olnud. Ta märkis, et üheks selliseks omavalitsuseks on olnud Tallinn, samuti Maardu, Narva ja Loksa. "Neis linnades on võimukandjad tõesti valimiste eel end kohaliku väljaande abil eksponeerinud."

Erakonnad peavad oktoobris toimunud kohalike valimiste valimiskulude kohta aruande esitama käesoleva nädala jooksul. Valimiskulud tuleb kirja panna kvartaliaruandes, käesoleva aasta neljanda kvartali andmed jõuavad komisjonile läbivaatamiseks jaanuaris.

216 munitsipaalväljaannet hõlmava riigikontrolliga ühiselt tellitud monitooringu põhjal tehtav analüüs annab komisjonile materjali, mille alusel hinnata, kas on märke juhtumitest, kus linna- või vallaväljaandeid on kasutatud valimiskampaanias erakondade, valimisliitude või kandidaatide huvides, teatas ERJK enne valimisi.

Vastavate ilmingute tuvastamiseks võrreldakse muu hulgas valimiseelse perioodi meediakajastuste iseloomu ja mahtu tavapäraste meediakajastustega. Monitooringu tegijaks oli Balti Meediamonitooringu Grupp.

Tagasi üles