Oleg Gross soetab veel teisegi kopteri (2)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ettevõtja Oleg Gross.
Ettevõtja Oleg Gross. Foto: Meelis Meilbaum

Eesti üks edukamaid ettevõtjaid Oleg Gross, kes on üle Eesti furoori tekitanud aasta tagasi ostetud võimsa helikopteriga, kavatseb soetada ka väiksema ja odavama õhuriista, et firma töötajad saaksid valdustel silma peal hoida.

Oleg Gross ei salanud, et kavatseb oma ettevõttele OG Elektra osta veel teisegi kopteri, sest olemasolev on tema sõnul liiga suur ning selle lennutund väiksemateks lendudeks asjatult kallis.

Täpselt aasta tagasi tõi Gross Prantsusmaalt seitsmekohalise helikopteri Eurocopter EC 130, mis maksis umbes kolm miljonit eurot ning mida peetakse omasuguste seas üheks turvalisemaks ja mugavamaks. Ekspertide hinnangul paremat erakopterit osta ei anna, mistõttu pole see ainulaadne mitte ainult Eestis, vaid ka Skandinaavias.

Grossi uus kopter on neljakohaline Robinson, mille lennutunni maksumus on praeguse kopteri omast kolm korda madalam. Selle helikopteri hinnaklass jääb poole miljoni euro kanti.

Gross kinnitas, et esimese kopteri ost on ennast igati õigustanud – pääseb kiiresti kohale.

Grossi kopter on sageli silma jäänud ka meediale, avaldatud on fotosid selle maandumisest küll Viljandis kaubakeskuse, küll Tartus hotelli katusel, Lõuna-Eesti rallil ja Aluveres söögikoha juures.

Nagu ka eelmise ostu ajal, toonitas suurettevõtja nüüdki, et kopterit ei ole tarvis mitte talle, vaid ettevõttele. “Areng on väga kiire ja liikuda on vaja, näiteks ostujuhid ja oma kontrollijad peavad väga operatiivselt ühest kohast teise saama,” lausus Oleg Gross.

Neljakohaline Robinson on Ameerika Ühendriikides toodetav ühemootoriline, kahelabalise pearootoriga lennu­aparaat. Maailmas kõige levinum erakätes olev kopter on R44. Tänu madalatele hoolduskuludele on see masin tihti ka lennukoolide kasutuses.

Robinson 44 tegi oma esmalennu 1990. aastal. Selle tühimass on 657 kilogrammi, mootor 245 hobujõudu ja maksimaalne kiirus 240 kilomeetrit tunnis. Kütust võtab see masin 57 liitrit tunnis.

Teadaolevalt lendab Grossi piloodina endine õhuväe lendur Rene Kallis, kes on teeninud ka USA-s rahvuskaardis, lennates Blackhawki kopteril.

Kopterijuhi litsentsi taotleb ka Oleg Grossi rallipiloodist poeg Georg Gross. Seega sobiks see Robinson hästi ka temale.

Juba eelmisel korral kaalus Oleg Gross Robinsoni ostu, kuid kuna sellega peaksid lendama ühelt objektilt teisele ta kolleegidki, oleks see üksi väikeseks jäänud.

Grossi firmadele kuulub kinnisvara üle Eesti, tal on ligi 60 kauplust, lisaks tootmisettevõtted – kokku töötab neis 1500 inimest. “Laua taga on sellest kõigest isegi raske täit pilti saada,” on ettevõtja öelnud Virumaa Teatajale.

Helikopteri tarvis on Lepnal tootmishoonete juurde ehitatud spetsiaalne angaar, kuhu peaks mahtuma ka uus Robinson. Samas asub tehnikahuvilise ärimehe autokollektsioon.

Virumaa Teataja andmetel on hiljuti Robinsoni ostnud ka Elmo Ehrlich, kes on ise piloodikursused läbinud, kuid Aldar Marketit, Kroonikeskust, Kochi tehast, Vergi sadamat ja paljusid teisi ettevõtteid juhtiv ärimees oma kopterist lähemalt rääkida ei soovi.

Kommentaarid (2)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles