Rakke põhikooli õpilased näitasid Brüsselis Euroopa Liidu haridusministritele, mida nad on õppinud robootikaringis.
Rakke lapsed näitasid Brüsselis roboteid
126 õpilasega koolis on robotid õppetöö harmooniline osa, mille üks põhjus on ilmselt see, et robootikaringi juhib muusikaõpetaja.
Rakke koolil on robotitega eriline suhe. Pea kolmandik põhikooli 126 õpilasest käib robootikaringis, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Carolini ja Sandra lennutas robotihuvi Brüsselisse. Neil oli kaasas sületäis piiksuvaid, vilkuvaid ja pealtnäha kontrollimatult ringi vuravaid kaaslasi, kes tuli ministrite saabumiseks ära taltsutada.
Ministrite saabumise ajaks olid robotid programmeeritud ja käitusid korralikult.
Carolin ja Sandra näitasid, kuidas robotite abil saab edasi anda teadmisi, mida ollakse harjunud õpetama füüsika- või matemaatikatunnis.
Nende juhendaja robootikaringis on aga hoopis muusikaõpetaja Leelo Ambos. Robootikaringi asus ta juhtima enda laste huvi pärast.
"Kedagi teist ei olnud sellel hetkel, et neid lõbustada robootika alal," märkis ta.
Ambos ütles muigega, et paljud õpilased on temast märksa targemad ja ta on sellega leppinud. Tema ülesanne on öösiti üleval olla ja projekte kirjutada, et oleks raha, mille eest roboteid osta.
"Minu osa on toetada neid logistika ja vahendite alal, aga ma ammu juba ei saa aru, mida nad teevad," tõdes Ambos. Ta märkis, et oleks hea, kui robootikaõpet rahastataks.
"Praegu enamik, mida ma teen, on õhinapõhine. Et oleks võimalik osta vahendeid, et ma ei peaks kulutama öötunde, et otsida järgmisi võimalusi ja otsida sponsoreid. Praegu me oleme laenanud kokku, lisaks enda robotitele küsisime ka Sõmeru ja Rakvere vanemad variandid, et meil ikka jätkuks, sest lapsed olid hädas, ei olnud, millega tulla," selgitas õpetaja.