AS Eesti Raudtee lõpetas 2015. aasta sügisel alguse saanud Tapa–Tartu liini põhjaliku rekonstrueerimise. Tegemist on ühe Eesti Raudtee viimase aja suurima projektiga, mille kogumahuks oli 57 kilomeetri ulatuses rööbastee kapitaalremonti. Töid rahastati 85 protsendi ulatuses Euroopa Ühtekuuluvusfondist, nende kogumaksumus oli ligi 25 miljonit eurot.
AS Eesti Raudtee lõpetas tööd Tapa–Tartu liinil
„Tööde üheks peamiseks eesmärgiks oli Tapa–Tartu teelõigul liiklusohutuse ja toimepidevuse tagamine, kiiruspiirangute arvu vähendamine ning liikumiskiiruse võimaldamine reisirongidel kuni 120 kilomeetrit tunnis ja kaubarongidel kuni 80 kilomeetrit tunnis,“ ütles projekti koordineerimise eest vastutanud AS-i Eesti Raudtee ehitusosakonna juhataja Riho Vjatkin.
Projekti tööde tegemiseks korraldati riigihange, mille võitjaks osutus LEONHARD WEISS RTE. „Kuna samaaegselt remondiga tuli tagada ka optimaalne reisirongiliiklus, teostati töid kolmel päeval nädalas selleks ettenähtud 10-tunnistes liikluskatkestustes,“ ütles LEONHARD WEISS RTE juhatuse liige Kalle Kask. Tänu kokku keevitatud rööbastele on nimetatud lõikudel vähenenud müratase ja paranenud sõidumugavus. Välja vahetati kogu raudtee pealisehitis, rekonstrueeriti 18 ülesõidukohta, paigaldati uut tüüpi leedelementidega foorid ja tehti muid parendusi.
Üheks mahukamaks tööks antud projektis kujunes Tartu Näituse ülesõidu remont. „Autojuhtidele ja linnaelanike pahameelt tekitanud Tartu kõige olulisem raudteeülesõidukoht sai uue katte käesoleva aasta oktoobrikuus, selle tulemusel muutus selle ületus palju mugavamaks ja ohutumaks,“ ütles Riho Vjatkin. Ülesõit rekonstrueeriti tervenisti, jalakäijate ohutust parandati lisapiirete ja aedade paigaldamisega.
Tapa–Tartu liini rekonstrueerimistööd on järjekordne samm üleriigilise planeeringu "Eesti 2030+" seatud eesmärkidest, mis võimaldab tulevikus ilma suuremate kulutusteta raudteel kiirust tõsta. Antud lõigul ongi Eesti Raudteel kavas kiiruse tõstmine kuni 135 kilomeetrini tunnis. Tööd hõlmavad ka ülesõitudele täiendava foorsignalisatsiooni ja tõkkepuude paigaldamist ning ohutusmeetmete suurendamist.
Jätkuprojekti toob suured muudatused ka Emajõe piirkonnas. Nimelt rajatakse uus raudteesild üle Emajõe ning koos sellega muudetakse raudteetrass optimaalsemaks.
Ettevalmistavate töödega on plaan alustada juba tuleval aastal ning projekt lõpp on kavandatud aastasse 2020.