Paroolikaart – kolm küsimust ja vastust, mida kindlasti teadma peab

Kristi Ehrlich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paroolikaart. 
Paroolikaart. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Neil, kellel on pangatoiminguid tehes endiselt kasutusel paroolikaart, on viimane aeg leida endale uus autentimisvahend.

Tuleva aasta 1. veebruarist pole paroolikaartidega enam midagi teha. Juba 16. juulist ei saa paroolikaardiga siseneda mobiilipanka. Alates 13. septembrist langeb paroolikaardi autentimise alusel internetipangas tehtavate maksete päevane limiit 100 euroni ja 8. novembrist kuni järgmise aasta 1. veebruarini saab paroolikaardiga teha internetipangas makseid 50 euro piires päevas.

Miks see nii on, selgitab Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets.

Miks paroolikaardid kaovad?

Üleeuroopaline seadusemuudatus rakendab karmimaid nõudmisi isiku tuvastamisel ja maksete kinnitamisel. Uute reeglite kohaselt ei peeta paroolikaarti enam piisavalt turvaliseks lahenduseks. Direktiiv piirab paroolikaardiga sisse logides tehtavaid tehinguid, mis muudab paroolikaardi sisuliselt kasutuks.

Kõige õigem oleks juba täna paroolikaart turvalisema autentimisvahendi vastu vahetada, sest kui see valedesse kätesse satub, saab selle sisu kloonida isegi koopiamasinaga või pildistades. Samuti peab direktiivi kohaselt autentimine olema ka nii-öelda kahefaktoriline. Näiteks Smart-ID-ga tehingu kinnitamine toimub teises äpis ja toimingut saab sooritada vaid siis, kui kasutaja isik on tuvastatud.

Mida paroolikaardi asemele valida?

Esmalt võiks hinnata oma vajadusi ja võimalusi. Paroolikaardil on häid ja turvalisemaid alternatiive: Smart-ID, Mobiil-ID, ID-kaart ja PIN-kalkulaator. Kui kasutad nii interneti- kui ka mobiilipanka, soovitame võtta kasutusele Smart-ID või mobiil-ID.

Viimasel ajal on aina populaarsemaks muutumas Smart-ID, mis sobib ennekõike just nutitelefoni kasutajale. Smart-ID on tasuta teenus ning selle saab nii iseseisvalt nutiseadmesse alla laadida kui ka vormistada pangaesinduses.

Mobiil-ID on tasuline teenus (ligi 1 euro kuus), mis sobib ka nuputelefoni kasutajatele. Mobiil-ID vormistamiseks tuleb pöörduda oma mobiilioperaatori poole.

Kui nutiseadet ei ole ja kasutatakse peamiselt internetipanka, soovitame valida ID-kaardi või PIN-kalkulaatori. ID-kaardiga panka sisenedes on vaja ID-kaardi lugejat ja arvutisse peab olema installeeritud vajalik tarkvara. Lisaks tasub jälgida, et ID-kaardi sertifikaadid oleks uuendatud. Ilma nendeta ei saa ei internetipanka ega muid e-teenuseid kasutada.

PIN-kalkulaator on tasuline ja selle saab pangaesindusest.

Kas peab paroolikaardi panka tagastama?

Kui uus lahendus on kasutusele võetud ja on plaan tulla panka mõne muu toimingu pärast, võib kaardi jätta spetsiaalsesse kogumiskasti, kuid seda ei pea tingimata panka tagastama.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles