Tänavu ehitatakse uued ooteplatvormid Tapa, Jäneda ja Kiltsi raudteejaamas. Järgmisel aastal valmivad tänapäevased perroonid ka Lehtses ja Rakkes.
Raudtee ooteplatvormid ehitatakse ümber
Platvormide ehitamine on seotud uute reisirongide kasutuselevõtuga 2013. aastal. Nende valmimine muudab reisijatele ootamise mugavamaks.
Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase selgitas, et muutub platvormide pikkus ja kõrgus, mis hakkab olema roopast 55 sentimeetrit. Arvestades peatust kasutavate reisijate arvu, ehitatakse uued ooteplatvormid vastavalt kas 35, 100 või 150 meetrit pikad.Võrreldes senisega võivad platvormid hakata paiknema mõnevõrra teises kohas. Glase sõnul võetakse võimalikult palju arvesse reisijate liikumist.
Ooteplatvormide ümberehitustööd toimuvad praegu Kiltsis, Jänedal ja Tapal ning vähemalt aasta lõpuks saavad perroonid valmis.
Väike-Maarja vallavanem Indrek Kesküla ütles, et Kiltsi jaamast mööda sõites on ta näinud seal ehitustöid käimas.Kesküla sõnul on Väike-Maarja vallal hea meel, kui rongiliiklus raudteel läheb tulevikus mugavamaks. “Loodame, et uute rongide kasutuselevõtt muudab sõidu kiiremaks ning sõiduplaanid lähevad sujuvamaks,” arvas Kesküla.
Abivallavanem Kaarel Moisa sõnul pöördus Eesti Raudtee projekteerimistingimuste kinnitamiseks omavalitsuse poole. Uus perroon tuleb natuke teise kohta, bussipeatusele lähemale.
“Meie jaoks on asukoht igati soodne,” ütles Moisa.
Urmas Glase selgitusel teeb AS Eesti Raudtee koostööd kõikide omavalitsustega, kes raudtee ääres paiknevad ning nendega kooskõlastatakse platvormide ümberehitamine. Samuti on omavalitsustel õigus avaldada arvamust ja teha ettepanekuid.
Rakke vallavalitsus on väljastanud uue reisijate ooteplatvormi projekteerimise tingimused. Perroon peaks valmima järgmise aasta suvel. Tulevikus hakkavad kõik rongid peatuma jaamahoonest Kiltsi poole jääva ooteplatvormi juures, mis asub kahe raudtee vahel.
Rakke vallavanem Andrus Blok ütles, et enne mõistliku kokkuleppe saavutamist tuli vallavalitsusel suurettevõttega omajagu piike murda. “Ooteplatvorm taheti rajada lubjatehase vastu, selle vahetusse lähedusse. Sellega me absoluutselt nõus ei olnud, sest see oleks tähendanud inimestele rongi ootamist tolmu sees,” rääkis vallavanem.
Lisaks ooteplatvormile Rakke jaamas ehitatakse järgmisel aastal uus perroon ka Lehtses.
Ooteplatvormid Rakvere, Kabala, Kadrina ja Vaeküla jaamas jäävad praegu uuendamata. “Neid platvorme antud projekti raames ümber ei ehitata, kuna projektiraha selleks ei jätku. Nimetatud neli platvormi on esitatud järgmise Euroopa Liidu rahastamisperioodi taotlusesse ja nende ümberehitamine tuleb kõne alla positiivsete otsuste korral peale 2013. aastat,” ütles Urmas Glase.
Üle Eesti remonditakse 2013. aastaks sadakond ooteplatvormi. Ehitustööde tegijaks on Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Infra.
Remonditööd mõjutavad reisiliiklust
Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase sõnul on olulisemaks raudtee remonditööks Lääne-Virumaal Tapa jaama rekonstrueerimine, mille käigus tehakse jaama peateede ja kõrvalteede kapitaalremont kogumahus 7,7 km ning vahetatakse 20 pööret.
Tööde tulemusena muutub ka jaama raudteede skeem, mida optimeeritakse vastavalt rongiliikluse vajadusele.
Jaama peateede rööpad ja pöörmed keevitatakse kokku, mis vähendab mürataset. Rajatakse ka uued reisijate ooteplatvormid.
Tööd viiakse lõpule tänavu oktoobriks.
Kiltsi ja Rakke jaama vahel uuendatakse pikkrööpad, kokku 4,5 kilomeetri ulatuses.
Tulemusena suureneb reisirongide sõidukiirus praeguselt 40 km/h kuni 120 km/h.
Töid alustati mais ja need kestavad augustini.
Remonditööd on osa raudtee rekonstrueerimise projektist Rail Baltic trassil (Tallinn-Tartu lõik), mida 85% ulatuses finantseeritakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist.
Edelaraudtee teatel mõjutavad remonditööd sõidugraafikuid Tallinna-Tartu-Valga ja Tallinna-Rakvere-Narva suundadel. Eeldatavad sõiduplaanimuudatused kestavad novembrikuu lõpuni ligikaudu nädalase etteteatamisega.