Juhtkiri: Rikas klient on kuningas

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Klient tahab ennast hästi tunda.
Klient tahab ennast hästi tunda. Foto: deluxe

Tänasel intervjuuküljel märgib põllumajandustehnika müüja, et ettevõttel läheb hästi siis, kui kliendil läheb hästi. Ja tõsi ta on – oste teha saab siis, kui majanduslik seis lubab.

Ja kui ühes valdkonnas on tegutsemas mitu firmat, siis valib klient endale sobilikuma, olgu  valikukriteeriumiks toote hind, kvaliteet, müüja kompetentsus või meeldiv teenindus. Tihedas konkurentsis ellujäämiseks tuleb kauba- ja teenusepakkujal kõvasti pingutada. Kes paindlik pole ja oma sihtgrupiga vähem tegeleb, see jääb paraku alla. Rääkimata sellest, kui kaupleva ettevõtte maine on mingil põhjusel saanud rikutud – seda taastada ning end uuesti tõestada on väga raske. Edu nimel on odavam stabiilselt head teenust pakkuda.

Tuleb ette ka strateegiat, mille puhul firmad meelitavad uusi kundesid soodsate lepingutingimustega, kuid lojaalsed püsikliendid maksavad samal ajal täpselt sama asja eest tunduvalt rohkem – enamasti sissetöötatud kliendisuhted toimivad ning pikaajalised kunded massiliselt putku ei pane. Kuid võimalus muidugi on.

Küll puutub igasugune valik valdkondades, kus mõni kaupmees on monopoolses seisus. Siis pole muud teha kui ette antud tingimusi täita.

Öeldakse küll, et klient on kuningas. Kuid paraku on kuningaks enamasti vaid see klient, kelle rahakott piisavalt paks. On teooriaid, mis väidavad, et 20 protsenti klientidest annab 80 protsenti käibest.

Pigem võib klient-on-kuningas-suhtumist märgata pisemate ettevõtete poolt. Paindlik kliendipoliitika on üks võimalustest ka olukorras, kui toodet-teenust pole võimalik oluliselt soodsamalt müüa.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles