Osa Tallinna teest muutus ohutumaks

Aarne Mäe
, peatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
20,3kilomeetrise Liiapeksi-Loobu teelõigu valmimise järel suureneb Narva maanteel ohutus ning Tallinn tuleb Virumaale taas mõne minuti võrra lähemale.
20,3kilomeetrise Liiapeksi-Loobu teelõigu valmimise järel suureneb Narva maanteel ohutus ning Tallinn tuleb Virumaale taas mõne minuti võrra lähemale. Foto: Nordecon

Kohalik mees Arnold veeres eile rattaga mööda uut Liiapeksi-Loobu teelõiku ning soovis lipsustatud härradele õnne tee valmimise puhul. Õnne läheb vaja, sest lepingu järgi pidi teelõik valmima üheksa kuud tagasi.

Lindilõikamise tseremoonial oldigi õnnelikud, et pikale veninud saaga lõpuks edukalt ühele poole sai ning selle 20,3kilomeetrise lõigu valmimise järel suureneb Narva maanteel ohutus ning Tallinn tuleb Virumaale taas mõne minuti võrra lähemale.

Järgmisel kevadel tõstetakse sellel, nüüd neljarajaliseks laienenud maanteelõigul ka piirkiirust kuni 110 kilomeetrini tunnis.

Teed ehitanud Nordecon ASi rajatiste valdkonna juhatuse liige Erkki Suurorg ütles, et liiklejate jaoks on selle rajatise puhul kõige olulisem ohutuse kasv ja maanteevõrgu ajakohastamine.

Ta lisas, et paari viimase karmi talve tõttu oli vana tee projektis kirjeldatust oluliselt halvemas seisus. “Külmakerkepraod teekattes ja muldkeha liigniiskus nõudsid spetsiaalse tugevdusvõrgu kasutamist ja drenaažisüsteemi väljaehitust, mistõttu ka tööde valmimine venis,” selgitas ta.

Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust oli teelõigu valmimisega rahul. Ta ei osanud veel öelda, millised sanktsioonid ootavad ehitajat selle eest, et lõik ettenähtust oluliselt hiljem valmis.

Lepingu järgi pidanuks E20 maantee parempoolse lõigu ehitustööd lõppema läinud aasta 15. novembriks, kuid töövõtja taotles maanteeametilt tööde lõpetamise tähtaja pikendamist. Amet lisaaega ei andnud ning läinud suvel jäi ehitus mõneks ajaks pooleli.

“Vastavalt ehitusprojektile paigaldati kogu lõigu ulatuses kolmekihiline asfaltbetoonkate. 1,9kilomeetrisel lõigul ehitati täiesti uus muldkeha,” rääkis Erkki Suurorg. “10 kilomeetri ulatuses ehitati olemasolevale muldele uus graniitkillustikust alus ja uued asfaldikihid. 8,4kilomeetrisel lõigul teostati asfaltkatte tasandusfreesimine, külmakerkeliste tsoonide armeerimine metallvõrguga, misjärel paigaldati teelõigul uued asfaldikihid. Pealmist asfaltbetooni kihti paigaldati objektile umbes 250 000 m² ja graniitkillustikalust umbes 165 000 m².”

Tööde käigus rekonst­rueeriti ka Valgejõe ja Loobu sild, valgustati Loobu viadukti ümbrus.

Uuest teelõigust edasi hakatakse rajama Viitna ümbersõitu, kuid seda teeb juba teine ehitusfirma. Samuti käivad tööd neljarajalise teelõigu toomiseks Haljala ristmikuni.

Samas pole liikluse avamisega uuel teelõigul veel kõik tööd lõppenud, maanteeamet on tellinud Loobu silla vahe­tusse lähedusse ka lisadrenaaži paigaldamise.

Uus teelõik jääb maanteeameti kahe regiooni haldusalasse, sellest 13,3 kilomeetrit on Põhja regioonis ehk Harjumaal ja 7 kilomeetrit Ida regioonis ehk Lääne-Virumaal, mis oli teeehitaja hinnangul oluliselt kehvemas seisus.

Liiapeksi-Loobu teelõigu ehituse maksumuseks kujunes 7,8 miljonit eurot, millest 85 protsenti tuli Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist.

Maantee

• Liiapeksi-Loobu remonditud teelõik on Tallinna-Narva maantee kilomeetritel 50,3-70,6.

• Tööd läksid maksma 7,8 miljonit eurot.

• Töid tegi Nordecon AS.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles