Suurem osa tänavustest raudteeremondist on valmis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Virumaa Teataja
Copy
Artikli foto
Foto: Mihkel Maripuu

Eesti Raudtee tütarettevõte AS EVR Infra tagab 2011. aasta töödehooaja lõpuks Ülemiste-Tapa raudteeremondi lõikudel stabiilse ja kiire rongiliikluse. Paraku peavad reisijad arvestama järgmise aasta kevadest raudteel remonditööde jätkumisega.


Augustilõpu seisuga on Tallinna-Tapa raudteeliinil remondi põhitööd lõpetatud ligi 95 kilomeetril teel, mis moodustab antud lõiku hõlmava Rail Balticu projekti kogumahust 86%. Seejuures on juba praegu Ülemiste - Tapa raudteelõigul reisirongidele lubatud sõidukiirus valdavalt 120 km/h.
 
Käesoleva aasta lõpuks on samuti kavas lõpetada Ülemiste-Aegviidu lõigul reisijate ooteplatvormide rekonstrueerimine, Ülemiste ja Lagedi jalakäijate tunnelite ehitus ning Aegviidu jaama raudteede ja kontaktvõrgu remont, pöörmete vahetus, parklate rajamine, ja muud kaasnevad tööd. Ka Lagedi ja Raasiku jaamades on rööbaste vahetus kavas selle aastanumbri sees ära teha.
 
Järgmisel kevadel jätkub raudteede remont ja pöörmete vahetus Ülemiste ja Tallinn-Balti jaamades ning Ülemiste liiklussõlme ehituse piirkonnas. Rekonstrueerimist ootavad veel ka reisijate ooteplatvormid Balti jaamast kuni Laagrini. Lisaks on kavas järgmisel aastal alustada nii raudteeremonti kui ka kontaktvõrgu rekonstrueerimist Tallinn-Balti jaamast Paldiski ning Keila – Riisipere suunas.
 
Nimetatud töid tehakse mitme erineva EL poolt kaasrahastatava mahuka projekti raames, mille oluliseks eesmärgiks on raudteeinfrastruktuuri ettevalmistus uute reisirongide kasutusele võtuks juba ülejärgmisel aastal. Kokkuvõttes tagatakse reisirongiliikluses täiesti uus teenindustase.
 
Intensiivne remondiperiood põhjustab vältimatute sagedaste graafikumuudatuste tõttu ebamugavusi ka reisijatele, kuna mitte kõiki töid ei ole võimalik teostada ilma rongiliiklust ajutiselt peatamata.

Eesti Raudtee on olukorras, kus ühelt poolt tuleb Euroopa Liidu käesoleva kaasrahastusperioodi lõpuks 2013. aastal kõik projektides ettenähtud tööd ära teha, teisalt on nõutav säilitada reisirongiliiklus võimalikult suures mahus.
 

Tagasi üles