Oma veebipood annab väikeettevõtjale tuge

Käsitöömeister Triin Tali müüb 90 protsenti töödest oma veebipoe kaudu.

FOTO: Aavo Leemets

Veebipoed koguvad ärimaailmas järjest enam elujõudu ja neid ei loo mitte üksnes suured kontsernid, vaid ka väikeettevõtjad nagu Tamberi e-poe asutaja, Tamsalu vallas Võhmuta külas elav käsitöömeister Triin Tali.

Viimastel aastatel on e-kaubanduse mahud majanduslangusest hoolimata kasvanud, sest e-pood on suhteliselt odav tooteinfo edastamise ja müügitehingute tegemise kanal.

Abiks turustamisel

“Ma ei nimetaks ennast käsitöömeistriks, pigem olen siiski käsitööd teha armastav inimene, kellel on veel arenguruumi. Peamiselt tegelen käsitööehete valmistamise ja ehete valmistamiseks vajalike tarvikute müügiga,” rääkis Triin Tali.

Ta selgitas, et käsitööehete tegemine tähendab paljudele oma ilumeele väljendamist, kuid sellest võib saada ka elatusallikas või lisasissetulek. “Isetegemine pakub tänapäeva masstootmise ühiskonnas võimalust eristuda massist. Samas on ehtevalmistamine looming ja kunst ning teraapia tänapäeva kiire ja närve rikkuva elustiili puhul,” märkis Triin Tali.

Oma e-poe avas ta 2009. aastal. “Mõte tuli sellest, et enda jaoks sai meisterdatud asju juba palju ja otsisime abikaasaga väljundit, kuidas neid müüa, ja nii tekkiski idee luua Tamberi e-pood.

“Veebipoe looja oli minu abikaasa, kes tunneb infotehnoloogia valdkonda. Tamberi e-poe puhul on tegemist veebipõhise keskkonnaga, mis võimaldab reaalajas saada toodete kohta infot, tutvuda nendega, valida sobivad ja edastada ning vormistada tellimissoov. Veebikaupluse suuremaks eeliseks on madalad püsikulud ja pood on avatud 24 tundi seitse päeva nädalas, mis annab kliendile vabaduse külastada kauplust temale sobival ajal. Miinusteks on praegu veel ehk Tamberi e-poe vähene tuntus ja veebipoodide vahel suurenev konkurents. Samuti võib veebikaupluse nõrga küljena nimetada seda, et võrreldes tavapoega ei saa ehteid enne tellimist katsuda ega proovida,” kommenteeris veebipoe omanik. Veebikaupluse hooldamiskulu on 12 eurot aastas.

“Kaubavalikut suurendame veebipoes vastavalt klientide soovile, kuid pidevalt on müügis vähemalt 700 toodet,” märkis Triin Tali.

Peamised Triin Tali kasutatavad materjalid ja töövahendid on tangid, helmed, tamiilid, traadid ja sulgurid. “Materjali­valik on suur ja kõike, mida ise ehete valmistamiseks kasutan, müün e-poe kaudu ka teistele, kes on ehete meisterdamisest huvitatud,” rääkis Tali. Käsitöömeister nentis, et inimene, kellel on ilumeelt ja vilumust, suudab käsitöökunstiga peret toita.

“Kui selleks on piisavalt huvi ning ettevõtlikkust,” lisas ta.

Triin Tali hinnangul on käsitöömeistril isiklikust veebipoest oma toodangu turustamisel suur abi.

“Kui minu valmistatud ehete ostjad on inimesed üle Eesti, siis nende valmistamiseks vajalikke materjale hangin veebipoe vahendusel nii Euroopa riikidest kui Hiinast. Taas on moes mitmesugused helmed, mis on valmistatud nii klaasist, poolvääriskividest kui merekarpidest, ning loetletud tarvikuid on kõige soodsam hankida oma veebikaupluse vahendusel,” selgitas Triin Tali.

Veebipoodide arv kasvab

Pärnulanna Lilian Pinka, kes on Sinine Kuu OÜ ja veebipoe Ehtemaag omanik, rääkis, et usalduslikud ja sõbralikud suhted Triin Taliga ärgitasid ka teda oma e-poodi asutama. Ehtemaag alustas tegevust tänavu augustis.

“Me pole konkurendid, vaid koostööpartnerid, kes jagavad teineteisega vajalikku ettevõtlusinfot, et oma firmat arendada,” rääkis Lilian Pinka.

“Praegu koosneb minu pakutav valik 300 tootest, kuid kindlasti on veebipoel arenguruumi,” ütles ta. Lilian Pinka tegi enne oma firma rajamist läbi ettevõtluskursused ja sai veebikaupluse rajamiseks starditoetust.

Triin Tali lisas, et on oma ehetega sagedane külaline mitmesugustel laatadel ja messidel. “Kuigi veebipoest on mul väikeettevõtjana suur abi oma käsitöö turustamisel, meeldib mulle kliendiga otse suhtlemine ja kohene tagasiside. Kõik see tuleb kasuks ettevõtjana arenemisel,” kõneles ta.

Veebipoed.ee konsultant Raiko Kaasiku märkis, et tuginedes statistikaameti andmetele aastate 2005–2009 kohta, on selgelt märgata veebipoode kasutavate ettevõtete arvu suurenemist.

“Kui 2005. aastal oli statistikaameti andmetel 66 ettevõttet, kes teostasid jaemüüki posti või interneti teel, siis 2009. aastaks oli see arv kasvanud ligi 3,5 korda ehk 228ni. Seejuures on huvitav, et kasvanud on eelkõige ühe kuni üheksa töötajaga mikroettevõtete arv. Enam kui kümne töötajaga ettevõtete arv on püsinud stabiilne. Hinnanguliselt on tänaseks ettevõtteid, kes veebipoode aktiivselt kasutavad, vahemikus 400-500,” kommenteeris Kaasiku.

Tagasi üles