Kunda sadam ootab kruiisilaevu

Andres Pulver
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kunda sadam on valmis selleks, et kaubalaevade kõrval silduksid ka kruiisilaevad.
Kunda sadam on valmis selleks, et kaubalaevade kõrval silduksid ka kruiisilaevad. Foto: heidelbergcement.com

Venemaal Soome-Vene merendusassambleel külalisena esinenud Kunda sadama direktor Aleksander Nikolajev käis välja idee Kunda-Kroonlinna-Kotka kruiisiühenduse loomisest, mis leidis ka omajagu vastukaja.


Aleksander Nikolajevi sõnul peab iga ettevõte mõtlema tulevikule. “Kunda sadama jaoks on üheks võimalikuks arengusuunaks turism,” märkis Nikolajev, lisades, et teema on iseenesest päris vana, aga siiani pole leitud õiget väljundit.
Idee Kunda-Kotka laevaliini asemel kolme riiki ühendada sündis Nikolajevi kinnitusel suvel. “Praegu on asi ikka veel idee tasandil, kompame turgu ja üritame leida ettevõtjat, kes sellesse usuks,” lausus Kunda sadama direktor.
Aleksander Nikolajevi sõnul on Kunda sadam valmis sobivat mõõtu laevu vastu võtma kas või kohe. “Kui külastused ei ole igapäevased,” lisas ta.
Sadama seisukord tema hinnangul erilist rolli ei mängi.
“Ega inimesed ei sõidaks Kundasse sadamat vaatama, ja esialgu räägime ikka kruiisiliiklusest, mitte regulaarliinist,” täpsustas Nikolajev.
Soome-Vene merendusassamblee koosoleku peasekretär Matti Erävala ütles ajalehele Kymen Sanomat, et idee tundub huvitav, kuid näiteks Kroonlinna sadam ei ole tema sõnul praegu veel suuteline reisilaevu vastu võtma.


Aastatel 2006 ja 2007 oli käigus laevaliin Kotka ja Sillamäe vahel, kuid 2007. a sügisel lõpetati liiklus, sest liin ei tasunud end ära. “Eks toonane kogemus näitas, et midagi selles äris on, aga sellisel kujul ei olnud asi jätkusuutlik,” ütles Aleksander Nikolajev.


Merendusassambleel arutati ka kaupade ülevedu Soomest Eestisse. “See valdkond vajab tõsiste äriprojektide kirjutamist ja võimalike kaubavoogude leidmist,” arvas Nikolajev.
“Kaubavedu on vaja, et liin end majanduslikult ära tasuks,” kinnitas Matti Erävala Kymen Sanomatele.
Kunda linnapea Allar Aron ütles, et kui ideest asja saab, on oluline leida operaatorfirma, kes suudaks käivitusperioodi üle elada. “Ma arvan, et laevaühenduse loomine on väga oluline nii Kunda linna kui ka kogu maakonna jaoks,” lisas Aron.


Aleksander Nikolajevi sõnul leiti merendusassambleel, et sadamate kõrval tulekski asju ajada ka piirkondlikul tasandil ning arendama peaks koordineeritult.
“Kas just riiklikul tasandil, aga näiteks Lääne-Virumaa, Kymenlaakso maakond ja Peterburi linn võiksid küll üheskoos seda ideed arutada ja edasi viia,” arvas Aleksander Nikolajev.
Kunda sadama kapteni sõnul oleks kruiisiliikluse käivitamine oluline kogu maakonna jaoks. “Turistid läheksid sadamas bussi peale ja sõidaksid maakonnas ringi, laev võikski liikuda nii, et hommikul jõuab Kundasse ja õhtul läheb edasi,” kõneles ta.


Riiklikul tasemel asjaajamisest aga pääsu pole, sest passi- ja tollikontroll tuleb nii või teisiti kolmanda riigi ehk Venemaa kaasamisel riigi tasemel sisse seada.
Nikolajev rõhutas, et praegu on siiski tegemist vaid õhku visatud ideega, mis küll kaasamõtlejaid leidnud, ning on veel vara rääkida mingitest võimalikest tähtaegadest. “Aga töö käib selle nimel, et ka Kundast saaks turismisadam,” kinnitas Kunda sadama direktor Aleksander Nikolajev.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles