Juhtkiri: Ei saa läbi matemaatikata

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üheks selliseks varjatud võtteks on algse müügihinna suurendamine enne allahindlusprotsendi määramist. Selliselt toimides on võimalik näidata suuremat allahindlusprotsenti ning "vana" hinna kunstlikku paisutamist ei pruugi keegi märgata.
Üheks selliseks varjatud võtteks on algse müügihinna suurendamine enne allahindlusprotsendi määramist. Selliselt toimides on võimalik näidata suuremat allahindlusprotsenti ning "vana" hinna kunstlikku paisutamist ei pruugi keegi märgata. Foto: Peeter Langovits/Postimees

Uus riiklik õppekava näeb matemaatika õpetamisel ette enam loovat lähenemist, kui seda praeguseni on tehtud.

Matemaatikatunnid meenuvad paljudele ikka lõputu arvude ja valemite jadana, mida reaalainetes end kodusemalt tundvad õpilased armastavad, milles ülejäänud aga hambad ristis lihtsalt hakkama püüavad saada.

Moodne suund asetab rõhu hoopis matemaatika elulisusele ja õpilaste endi initsiatiivile matemaatikatundides tuupimise asemel loovalt kaasa mõelda. Selle asemel, et lihtsalt õige lahenduseni jõuda, tuleks küsida - miks on see oluline?

Kui silmad avada, ümbritseb matemaatika meid igal pool: nii argipäevas kui ka kaunites kunstides. On ju imeline muusikagi sisuliselt matemaatika, kui füüsikaosa siinkohal kõrvale jätta. Kunstis kõnelevad proportsioonid nii inimkehast kui kuldlõikest. Ungarlasest näitekirjaniku Lajos Egri õpetuse järgi on igasugune loometegevus väga tihedas seoses matemaatikaga. Ükski ehitis ega uhkeimgi auto ei valmi põhjalike arvutusteta. Ning argisest rahakotimatemaatikast ei pääse meist keegi, sõltumata sissetuleku suurusest. Neil samadel põhjustel on oluline viia noored inimesed kuivast valemite päheõppimisest matemaatika ja teiste reaalainete õppimise vajalikkuse mõistmiseni.

Seega võib loovat ja elulist lähenemist koolide matemaatikaõppele pidada igati tervitatavaks muudatuseks. Kui ainult õpetajad uuendustega kaasa läheksid ega takerduks mugavusse piirduda vaid õpikute, skeemide ja muuga, mis õpilasi reaalainetest eemale peletavad. Füüsika, keemia ja matemaatika saavad olla väga lahedad ja huvipakkuvad, kui tõsta pilgud raamatuteooriast kõrgemale ja anda teadmisi edasi loovalt mitmesuguste katsete ja näidete saatel.

Küsimus: mitu kärbest mahub ilusa ilmaga istuma kunstniku kaabuservale ning mitu korda peab maalija puud vähendama, et see pildile mahuks?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles