Keskkonnaagentuur kutsub laupäeval ilma autota liikuma

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jalgratturid.
Jalgratturid. Foto: Mailiis Ollino

Keskkonnaagentuur kutsub autojuhte laupäeval tähistatava autovaba päeva puhul asendama autosõitu ühistranspordi, jalgratta, jalutamise või mõne muu tervisliku ning keskonnasäästlikuma liikumisviisiga.

Autovaba päeva eesmärgiks on tähelepanu juhtimine autostumise probleemile, lisaks annab see päev igaühele võimaluse parendada meid ümbritsevat elukeskkonda ja õhukvaliteeti, teatas keskkonnaagentuuri pressiesindaja.

Riiklikul tasemel on Eestis transpordisektorist tekkivad saasteainete kogused vähenenud. "Meie õhukvaliteet on saasteainete poolest võrreldes teiste Euroopa linnadega heal tasemel. Siiski on oluline jätkata õhukvaliteedi sihipärase parendamisega, arvestades õhusaaste kahjulikku mõju inimese tervisele ja keskkonnale," ütles keskkonnaagentuuri direktor Taimar Ala. "Enamik Eesti rahvastikust elab linnades või linnalähedastes asulates, kus on suurem liiklustihedus ning õhusaaste, mistõttu on sealsed inimesed õhusaastele rohkem avatud."

Keskkonnaagentuuri andmehaldusosakonna peaspetsialisti Helen Heintalu sõnul pole autostumine peatunud, vaid sõidukite arv kasvab jätkuvalt igal aastal. Kuigi uued sõidukid on võrreldes varasemate mudelitega aasta-aastalt üha vähem saastavamad, nullib autode arvu pidev kasv saastetaseme vähenemise ära.

"Statistikaameti andmetel on vähemalt igal teisel Eesti elanikul auto, mis väljendub ilmekalt ka tööga hõivatud elanike transpordivalikus. Viimase kahekümne aastaga pole liikumiseelistused keskkonnasäästlikumaks muutunud, pigem vastupidi. Autoga tööl käijate osatähtsus on aasta-aastalt suurenenud, samal ajal kui ühistranspordiga, jalgrattaga või jala tööl käijate osatähtsus järjest väheneb. Kindlasti mõjutab inimeste eelistusi olulisel määral töökoha kaugus elukohast. Kuna keskmine vahemaa töö- ja elukoha vahel on aastatega suurenenud, siis pole ka autode kasutamine liikumiseks saanud väheneda," rääkis Heintalu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles