Saaremaa ralli stardirivi avavad Georg Gross – Raigo Mõlder

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Järjekorras 51. Saaremaa ralli stardirivi avavad Georg Gross – Raigo Mõlder.

FOTO: Ray Põder

Nädalavahetusel sõidetakse Saaremaal Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian R2 Challenge'i hooaja viimane etapp. Järjekorras 51. Saaremaa rallile stardib 135 meeskonda seitsmest riigist.

Hooaja seitsmenda etapi stardirivi avavad 2013. aasta Saaremaa ralli võitjad Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC). Eestlaste järel saavad stardi Eesti meistrivõistluste nelikveoliste autode klassi EMV1 liidrid Valerii Gorban – Sergei Larens (Mini Cooper WRC). Lisaks kahele WRC autole on Saaremaa ralli starti tulemas neli R5 autot, millest kahes istumas Eesti võistluspaar. Numbri all 3 saavad lähte 50. Saaremaa ralli kolmandad mehed Raul Jeets – Andrus Toom, kes sõidavad juba neile tuttaval Škoda Fabia R5 autol. Eestlaste võistlustehnikaga sarnasega teeb karjääri seitsmendal Saaremaa rallil stardi soomlane Tomi Tukiainen, kellele loeb kaarti Mikko Pohjanharju. Koduteedel on nelikveolise autoga oma elu esimest starti tegemas Ken Torn, kes tänavu endale juba koos Kuldar Siku ja Aleks Leskiga kindlustanud kaheveoliste kuni 1,6-liitrise mootoriga autode EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge'i esikohakarika. Saaremaal istub Torni kõrval Kaido Kaubi ning meeste võistlusauto on Ford Fiesta R5. Paari Torn-Kaubi stardinumber on 9.

Kui R5 autosid võistleb Saaremaa rallil neli, siis proto-autosid viis.

Numbri all 4 saab rajale 2015. aasta Saaremaa ralli võitja Egon Kaur, kellele on tänavune ralli karjääri 80. Eesti meistrivõistluste etapi start. Kaurile on Ford Fiesta Proto kõrvalistmel kaarti lugemas Silver Simm. Kui Kauril täitub tänavuse hooajaga 80 kodust rallit, siis Roland Murakal 50.

Uue Ford Fiesta Protoga hooaja kolmandat starti tegeva Muraka kõrval võtab koha sisse Kalle Adler. Meeste võistlusnumber on 7.

Esimese rahvusliku klassi võistluspaarina stardivad rallile Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Lõuna-Eesti teedel karjääri esimese absoluutarvestuse võidu teeninud eestlastel on võimalus võita meistritiitel veel klasside EMV1 ja EMV4 (E12) arvestuses.

Estonian R2 Challenge'i ja EMV6 klassi arvestuses läheb Saaremaal starti kuus võistluspaari, kellest kaks – Rasmus Uustulnd – Kauri Pannas (Peugeot 208 R2) ja Lääne-Virumaa rallimees Roland Poom koos Ken Järveojaga (Ford Fiesta R2T) – on Saaremaa teedel heitlemas eelnimetatud arvestuste hõbe- ja pronksmedalite eest.

Meeskonnal Uustulnd-Pannas on veel võimalus tulla tänavuse aasta EMV2 klassi ehk kaheveoliste absoluutarvestuse Eesti meistriks.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 pole veel tänavused meistrid selgunud ning mõlemad tiitlisoosikud on Saaremaal stardis: Karel Tölp – Martin Vihmann ja Kristo ja Raido Subi. Mõlema võistluspaari sõiduvahend on Honda Civic Type-R.

Nagu EMV5 klassis, on tiitliheitlusesse jäänud kaks võistluspaari ka rahvusliku rühma EMV7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoriga autodega. Kulla eest heitlevad Saaremaal Madis Vanaselja – Jarmo Liivak ja Mario Jürimäe – Martin Valter. Mõlemad sõidavad BMW M3 tehnikaga.

Nii kaheveoliste klassis EMV8 (E10) kui ka E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6-liitrise mootoriga kaheveoliste autodega, on meistritiitlid jagatud ning need läksid võistluspaaridele Martin Saar – Karol Pert (VW Golf 2) ja Klim Baikov – Andrey Kleshchev (VAZ 2105).

Hoolimata tiitlivõidust on mõlemad meeskonnad stardis ka Saaremaal.

Kuigi veoautode klassis EMV10 on samuti tänavused meistrid juba selgunud ning nendeks on Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ51), on nemadki hooaja viimasel etapil stardis ning nendele on konkurentsi pakkumas koguni 19 GAZ-autodega sõitvad võistluspaari.

51. Saaremaa ralli start antakse reedel Auriga keskuse parklas.

Reedel sõidetakse kolm katset, millest esimene on Saaremaa ralli kavas täiesti uuena (Metsküla / Saarte Tehnika). Avapäeva lõpetab traditsiooniline Kuressaare linnakatse.

Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul veidi alla 133 katsekilomeetrit.

Tagasi üles