Feministlikus Facebooki-grupis “Virginia Woolf sind ei karda” on peamiselt naistest koosneva seltskonna hambusse sattunud Rakvere lihakombinaadi uute hakklihakarpide kujundus. Ühel on sinine, teisel roosat tooni silt, viimasel on naise pilt ja paki seest võib leida veisehakkliha, sinisel aga mehe foto ja sees seahakkliha. Mõned grupi liikmed on nörritatud, et tootepakendid pole piisavalt sooneutraalsed.
Rakvere lihakombinaadi hakklihakarbid tekitasid feministides pahameelt
Rakvere lihakombinaadist öeldi, et uue pakendikujundusega püüti teadlikult tarbijate tähelepanu tõmmata. Reklaamiagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht Urmas Villmann ütles, et on hea meel, et keegi peale nende firma disainerite on võtnud vaevaks nii täpselt ja põhjalikult süveneda lihakombinaadi tootepakendite kaunisse värvimaailma ja püüdnud analüüsida nende tähendust.
“Rakvere lihakombinaadi kujundused on alati läbimõeldud ja pakendid 100 protsenti disainitud selliselt, et tõmbaksid tarbija tähelepanu. Püüdes olla tänapäevane ja trenditeadlik ettevõte, oleme järginud tarbijate käitumist, mis aina enam liigub tervislikkuse, sportlikkuse ja tasakaalustatud toitumise suunas. Rakvere uued Extra Protein Poweri hakklihad on kõrge valgusisaldusega ja mõeldud inimestele, kes teevad kodus ise süüa ning jälgivad hoolikalt oma kehaga toimuvat,” rääkis Villmann.
Rakvere lihakombinaadi brändijuht Triin Lõoke sõnas, et tänapäevase ettevõttena pole nad kinni soorollide kollides ega klišeedes. “Meie jaoks on kõik tarbijad võrdsed. Loodame siiralt, et meie pakendite analüüsijad ei vihja sellele, et tüdrukud on tehtud suhkrust, jahust ja maasikavahust ning poisid tiigrist, konnast ja kutsikahännast,” ütles Lõoke. Pakendite grammkaalu erinevuse kohta lausus ta, et see tuleneb veise- ja sealiha erinevast kilohinnast, tooted peavad olema tarbijale taskukohased.