Tasub kontrollida rehvi mustri sügavust, rõhku ning esisilla kokkujooksu

Katrin Uuspõld
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rehvidel tasuks kontrollida mustri sügavust ning rõhku, et mitte end ja teisi liiklejaid ohtlikku olukorda seada.
Rehvidel tasuks kontrollida mustri sügavust ning rõhku, et mitte end ja teisi liiklejaid ohtlikku olukorda seada. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Sõidukitega juhtuvate õnnetuste põhjuseks on sageli vihmast ja lehtedest libe tee ning määrava tähtsusega on sellises olukorras rehvide seisukord.

Kulunud ning aastatega jäigaks muutunud suverehvidega sügisel liiklemine on ohtlik. Gjensidige sõidukite kindlustuse vanemtootejuht Marko Privoi nimetab, et kui lume tulekuni püütakse veel vanade suverehvidega sõita, võidakse sattuda olukorda, kus märjal teekattel pidamine järsult kaob.

"Minu kindel soovitus on, et kui suvise rehvi muster on juba alla kolme millimeetri, siis tasub soetada uued suverehvid, või kui näiteks talverehvidena kasutatakse lamellrehve, võib need juba täna sõidukile alla panna – kindlasti on sügiseste teeoludega mõistlikum liigelda korraliku lamellrehviga kui kulunud suverehviga," sõnas Privoi.

Suverehvide soovituslik mustrisügavus on kolm-neli millimeetrit ning arvestama peab ka sellega, et rehv muutub ajapikku jäigaks ning seetõttu väheneb oluliselt pidamine. Talverehvi soovituslik mustrisügavus on viis millimeetrit.

Jälgida tuleks ka rõhku rehvides – madalama rehvirõhuga muutub auto ebastabiilsemaks ning seda eriti libedates oludes. Lisaks kulub tühja rehviga rohkem kütust ning suureneb rehvi purunemise võimalus. Tavaliselt on soovituslik rõhk kirjas rehvi välisküljel, aga samuti võib selle leida sõiduki kütusepaagi luugi siseküljelt või uksepostilt. Rehvirõhku tasub kontrollida vähemalt kord kuus või enne pikemat sõitu.

Libedate teeoludega on esisilla kokkujooks väga olulise tähtsusega, kuna vale kokkujooks muudab sõiduki juhitamatuks. Silla kokkujooks võib valeks minna suuremast august läbi sõites või ka siis, kui mõned esisilla detailid on liialt kulunud. Vale kokkujooksu tunneb ära rehvide ebaühtlasest kulumisest. Soovitav on enne talve esisilla kokkujooksu lasta töökojas kontrollida.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles