Lääne-Virumaa turismiettevõtted saaksid end ka turunduskuludeta palju edukamalt müüa

Kristi Ehrlich
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rakvere linnus on ennast turistidele hästi leitavaks teinud.
Rakvere linnus on ennast turistidele hästi leitavaks teinud. Foto: MEELIS MEILBAUM/VIRUMAA TEATAJA

Kuigi ettevõtluse arendamise sihtasutuse (EAS) turismiarenduskeskuse turismiinfosüsteemi eksperdi Elen Juurma sõnul on Lääne-Virumaalt praeguseks visitestonia.com portaalis esindatud üle 480 turismiobjekti, on hulk turismiga seotud ettevõtteid, mis pole end veel keskkonda registreerinud ja jätavad olulise turundusvõimaluse kasutamata. 

Elen Juurma sõnul on maakonna turismisissetulekute suurendamiseks oluline, et võimalikult paljud piirkonna turismiteenuste pakkujad oleks külastajatele veebis hästi leitavad. "See aitab nähtavust suurendada nii konkreetsel ettevõttel endal kui muudab turistidele atraktiivsemaks maakonna tervikuna," lisas Juurma.

"Kui mõelda vanasõnale "tasuta lõunaid pole olemas", siis enda turundamine miljonite külastajatega seitsmekeelses portaalis seda turismiettevõtjatele siiski täna on," tõdes Juurma.

"Kui jõulupeod läbi ja talvel vähem külastajaid, on hea aeg turundus ette võtta, seda enam, et konto loomine visitestonia.com portaali on hõlbus ja läheb kiiresti," rääkis ekspert, kelle kinnitusel saavad turismiettevõtted end keskkonda registreerida kohaliku turismiinfokeskuse abil ning andmete lisamine on tasuta, samuti võtab turismiarenduskeskus enda kanda tõlkekulud.

Uutel turismiettevõtetel, näiteks väiksematel koduköökidel, suveniiripoodidel,  käsitöökodadel, matkade ja teiste elamuste korraldajatel, pole kohustust end kindlasse riiklikku andmebaasi lisada ja nii on neid raske leida. "Rohkemate klientide ja Eesti suuremate turismitulude huvides on aga oluline, et turismiettevõtjad oma ettevõtte reklaamteksti ja kutsuvad fotod  visitestonia.com portaali lisaks ning neid ajakohasena hoiaks," märkis Juurma.

Tema sõnul lisandub andmete kuvamisele palju muudki: EAS-i turismiarenduskeskus kasutab turismiobjektide infot, reklaamides Eestit ajakirjanduses ja sotsiaalmeedias, messidel ja koostöövõrgustikes. Ettevõtted saavad ka vaadata statistikat, kes ja kui palju nende objekti vastu huvi tunneb, ning lasta külastajatel toodet-teenust broneerida kohe sealsamas portaalis. Samuti saavad registreerunud ettevõtted ligipääsu Visit Estonia e-akadeemiale, et oma ettevõtet eri valdkondades hinnata ja arendada.

Veebikeskkonda visitestonia.com on oma andmed lisanud juba rohkem kui 4500 turismiettevõtet üle Eesti, kes pakuvad kokku üle 8000 turismielamuse. Lisaks leiab keskkonnast infot sadade põnevate ürituste kohta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles