Oktoobris Kunda sadama ostnud Baltic Maritime Logistics ostab äritegevuse laiendamiseks Rootsi ettevõtte JM Pålgård AB osalusega logistikafirmad Palgardi Kraana ja PK Terminal.
Kunda sadama uus omanik soetab samas tegutsevad logistikafirmad
Seni Kunda sadamale allhanke korras lastimis- ja lossimisteenusi osutanud Palgardi Kraana tegeleb hüdrauliliste kraanadega ümarpuidu, erinevate puistekaupade ning pakitud kaupade laadimis-, lastimis- ja lossimisteenuste pakkumisega.
PK Terminal pakub laoteenust kahe talle kuuluva 6000 ruutmeetri suuruse laohoonega Kunda sadama territooriumil. Põhilised kaubad on viljatooted, puidugraanul, tselluloos ja muud ilmastiku eest kaitset vajavad kaubad.
BMLG nimetab ostu põhjusena soovi laiendada äritegevust ja muuta äri tootlikumaks ja efektiivsemaks. Tehingu jõustumiseks on vaja konkurentsiameti heakskiitu.
Lisaks Rootsi perefirmale JM Pålgård AB on Palgardi Kraana ja PK Terminali omanike ringis Lembit Rannala, Rain Rannala ning Kady Metsis.
Novembri lõpus viisid Kunda Nordic Tsement AS ja Baltic Maritime Logistics Group lõpule Kunda sadama ostu-müügitehingu, mille taga oli Kunda Nordicu soov keskenduda põhitegevusele.
Tehingut nõustas müüja poolt Mannheimer Swartling ja Derling Primus ning ostja poolt Pohla & Hallmägi ning EY. Sadama ostu finantseeris Swedbank. Tehingu hind on konfidentsiaalne.
Kunda Nordic Tsement AS-i 1994. aastal ehitatud Kunda sadam on üks seitsmest aastas üle miljoni tonni kaupu käitlevast Eesti sadamast, olles viiel viimasel aastal käidelnud 1,4–1,8 miljonit tonni puiste-, sega- ja vedellasti.
BMLG on 2000. aastal asutatud kontsern, mis koondab logistikavaldkonna ettevõtteid kümnes riigis: Eestis, Lätis, Leedus, Poolas, Soomes, Küprosel, Maltal, Valgevenes, Venemaal ja Kasahstanis. Kontserni 2017. aasta müügitulu oli 143 miljonit eurot.
BMLG omanikud on ettevõtete kaudu 43,5 protsendiga Tarmo Nurmetalo, võrdselt 21,75 protsendiga Karin Nurmetalo ja Ants Ratas ning 12,99 protsendiga Andres Vahi.