1. veebruarist paroolikaarte enam kasutada ei saa

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Paroolikaardid kaovad ajalukku.
Paroolikaardid kaovad ajalukku. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Paroolikaarti kasutab internetipanka sisselogimiseks jätkuvalt arvestav hulk inimesi – üle 25 000.  Viimase kuuga on alternatiivse autentimisvahendi  kasutusele võtnud umbes 15 000 Swedbanki klienti, aastaga on uuele lahendusele üle läinud umbes 150 000 inimest.

Swedbanki klienditeenuste divisjoni juhi Ede Raagmetsa sõnul on viimase kolme kuu jooksul paroolikaarti regulaarselt kasutanud 25 600 klienti.

"Kuigi üleminek alternatiivsetele lahendustele on olnud viimasel ajal üsna tempokas, arvestades, et paroolikaardi sulgemise päevani on jäänud kõigest kaks nädalat, on see siiski piisavalt suur number. Läheneb ka tulude deklareerimise aeg ning tasub meeles pidada, et sel aastal e-maksuametis paroolikaardi abil tulu deklareerida enam ei saa," rääkis Raagmets ja lisas, et üheks põhjuseks, miks inimesed lükkavad uue lahenduse kasutusele võtmist edasi, on kindlasti harjumus.

"Samas on paljud kliendid öelnud, et alles pärast uue autentimisvahendi kasutuselevõtmist on nad saanud aru, kui palju lihtsam ja mugavam see on. Usume, et enamik leiab endale aegsasti sobiva lahenduse. Kliente, kellel on keeruline otsustada ühe või teise alternatiivi kasuks, ootame Swedbanki esindustesse, kus meie nõustajad on hea nõuga abiks."

Kõige sagedamini valitakse paroolikaardi asemele Smart-ID – 60 protsenti inimestest võtsid kasutusele just selle lahenduse, umbes kolmandik valis ID-kaardi ja 10 protsenti PIN-kalkulaatori või Mobiil-ID.

"Smart-ID on tasuta ja rakenduse saab iseseisvalt oma nutiseadmesse alla laadida. Lahendus sobib ka algajale nutiseadme kasutajale. Kui Smart-ID-d ei õnnestu iseseisvalt või lähedaste abiga alla laadida, saab seda vormistada ka pangakontoris," selgitas Raagmets.

Nendele, kes ei kasuta nutitelefoni, võib sobida ID-kaart, Mobiil-ID või PIN-kalkulaator. "See, et üsna paljud on hakanud paroolikaardi asemel kasutama ID-kaarti, ei ole üllatav. Valdaval enamusel on see olemas ja inimesed on hakanud seda laiemalt kasutama. Samuti on üheks võimaluseks Mobiil-ID, mida saavad kasutada ka nuputelefoni omanikud. Selle vormistamiseks tuleb pöörduda oma mobiilioperaatori poole. Viimaseks valikuks on PIN-kalkulaator. See on lihtne seade, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. PIN-kalkulaatori saab osta panga esindusest," kõneles Raagmets.

Tagasi üles