ID-kaardi tootja vahetuse tõttu saab alates märtsist ID-kaardi PIN-koode asendada ainult politsei- ja piirivalveameti (PPA) teenindustes ning pangakontorites seda teenust enam ei pakuta.
Märtsist saab ID-kaardi PIN-koode asendada ainult PPA teeninduses
Veebruari lõpuni saab ID-kaardi PIN-koodide kaotamisel või unustamisel uued koodid ka Swedbanki ja SEB panga kontoritest. Alates märtsist tuleb digitaalse isikutuvastuse ja allkirjastamise võimaluse taastamiseks pöörduda PPA teenindusse.
"Kui inimesed regulaarselt e-teenuseid ja digitaalallkirjastamist ei kasuta, siis võivad PIN-koodid ununeda. Kahjuks ei hoita PIN-ümbrikut alati hoolikalt või visatakse see sootuks minema. Mõistlik on PIN-koode hoida kindlas kohas kaardist eraldi, et vajadusel koodid meelde tuletada," ütles PPA identiteedi ja staatuste büroo peaekspert Eliisa Sau.
Detsembrist lõpetas PPA lepingu senise partneriga ja hakkas välja andma uusi ID-kaarte. Seetõttu lõppeb ka ID-kaartide järelteenindus pankades. Kuna 1. veebruarist ei saa netipanka logida paroolikaardiga, pikendas PPA pangakontorites ID-kaardi koodide asendamise võimalust veebruari lõpuni, et inimesed saaksid mugavamalt alternatiivsed autentimise vahendid kasutusele võtta.
Eliisa Sau sõnul on praegu hea aeg PIN-koodide üle vaatamiseks, sest algamas on tulude deklareerimise periood, ees ootavad valimised ning netipanka ei saa enam logida paroolikaardiga. "Tihti avastatakse PIN-koodide kadumine alles mingit konkreetset digitoimingut tehes. Soovitame juba praegu koodid üle kontrollida, et tuludeklaratsioonide keskkonda, e-valimisse või muusse e-teenustesse muretult sisse logida. Samuti soovitame kasutusele võtta mõne alternatiivse digitaalse isikutuvastuse võimaluse, näiteks mobiil-ID," ütles Sau.
Iga kuu vajab kadunud või unustatud PIN-koodide asendamisel abi ligi 4000 inimest.