Lõpetasin Rakvere gümnaasiumi 2004. aastal. Toona ei olnud noortel nii palju valikuid ega informatsiooni õpitee jätkamiseks kui tänapäeval. Samas võib liiga palju infot mõjuda negatiivselt, sest noor ei pruugi kõrgkoolide mastaapsetes värbamiskampaaniates enam hästi kuulda oma sisemist häält. Infoühiskonnas tuleb võimalikult varakult endale selgeks teha, milline eriala valida. Nii saab kindel olla, et keskkooli lõpus ei tegutseta vaid emotsioonide ajel.
Tellijale
Kiri: kuidas leida oma tee valikute rägastikus?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Müügiinimeste maailmas kasutatakse terminit “müügitunnel” (ingl sales funnel). Väga lihtsustatult kirjeldab müügitunnel müügi etappe kuni selle lõpetamiseni – müügitehinguni. Iga müügiprotsessi alguses on potentsiaalseid valikuid väga palju (tunnel on lai) ning lõpus on neid järel vaid üks (tunnel on väga kitsas). Kui vaadata müügitunnelit hariduses, siis kliendi ehk õpilase aspektist on tunnelis hulk kriteeriume, mida tulevane üliõpilane eriala leidmiseks valib või välistab (näiteks riik, ülikool, valdkond, eriala).