Õpetajal peaks olema alkomeeter taskus

Marju Lina
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Klassireisi planeeriv õpetaja võib nüüd päris kimbatusse sattuda: kas ametite jagatud näpunäited on ikka soovituslikud või muutub ta ehk kaasvastutavaks?
Klassireisi planeeriv õpetaja võib nüüd päris kimbatusse sattuda: kas ametite jagatud näpunäited on ikka soovituslikud või muutub ta ehk kaasvastutavaks? Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Kevad on muu hulgas klassireiside aeg. Elevust õpilastele, muret ja lisaülesandeid õpetajatele – nii see käib. Ehkki kohustust reisi korraldada õpetajatel enam ammugi pole, teevad nad seda ometigi. Aga äkki siiski ei peaks? Sest ametnikud on hakanud sellele teele imelikke kive veeretama.

Nüüd näib, et lapsi saatev õpetaja peaks meeles pidama ka seda, et ta ei unustaks maha alkomeetrit. Äkki on bussijuht napsune? Sedagi tuleks kontrollida just õpetajal. Nimelt saatsid maanteeamet (MNT) ning maksu- ja tolliamet (MTA) hiljaaegu koolidesse ja lasteaedadesse üle Eesti kirja, milles on loetletud hulk näpunäiteid õpetajatele.

Olgugi et nimetatud soovitused just seda näivad olevat ning nõudeid nende seas ilmselt pole, võib see kiri kohusetundlikul õpetajal meelerahu minetada, ja selleks, et kõik tehtud oleks, hakkab ta punkthaaval neid täitma. Siin läheb asi juba õige kummaliseks, sest kui MTA ja MNT kodulehelt võib ju vajaliku info hõlpsalt leida, on alkoluku olemasolu bussijuhi käest päris veider uurida, rääkimata sellest, et juhilt pärida, on ta läbinud reguleerija esimese astme koolituse või mitu tundi ta eelmisel öösel magas.

Tagasi üles