/nginx/o/2019/04/04/11923332t1haeee.jpg)
Mullu sügisel alguse saanud raudtee rekonstrueerimistööd Tapa–Narva liinil said sellel aastal uuesti hoo sisse. Suuremad tööd algavad sellel nädalal ja kestavad aasta lõpuni.
Mullu sügisel alguse saanud raudtee rekonstrueerimistööd Tapa–Narva liinil said sellel aastal uuesti hoo sisse. Suuremad tööd algavad sellel nädalal ja kestavad aasta lõpuni.
Ehitustöid alustatakse eelmisel aastal pooleli jäänud Tapa ja Kadrina vahelisel lõigul, suve jooksul on plaanis remontida veel Sonda–Kiviõli, Kiviõli–Püssi, Püssi–Kohtla ja Kohtla–Jõhvi lõik ning Sonda jaam.
"Ohutu ja töökindla rongiliikluse tagamiseks ning raudtee korrashoiutööde vähendamiseks vahetatakse raudtee rekonstrueerimisel välja kogu raudtee pealisehitis: ballastikillustik, rööpad ja liiprid," kommenteeris AS-i Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin. Lisaks laiendatakse vajadusel muldkeha ja suurendatakse selle kandevõimet, samuti tagatakse sademevee äravool. Arvestades liiklusintensiivsuse kasvuga ning ohutuse tagamise vajadusega, remonditakse ka ülesõidukohtade kate.
"Raudtee kapitaalremonditööd on esimene osa suuremast eesmärgist, milleks on järkjärguline kiiruste tõstmine kuni 135 kilomeetrini tunnis Tapa–Narva liinil. Lisaks raudteetöödele tuleb kiiruste tõstmiseks teostada raudtee ületuskohtade rekonstrueerimine. Lähiaastatel paigaldame sinna ka tänapäevased foorisüsteemid ja tõkkepuud," lisas Vjatkin. Uuendustööd on valdavalt plaanitud öisele ajale, et häired rongiliiklusele oleksid minimaalsed.
Suve lõpu poole liigutakse töödega ka Tapa–Tartu liinile. Kavas on uuendada Tabivere–Kärkna jaamavahe ja Tabivere jaam. AS-i Eesti Raudtee ehituspartner on projektis peatöövõtjana Leonhard Weiss RTE AS. Tööde kogumaht on 64 kilomeetri raudtee remont ja töid rahastatakse osaliselt Euroopa Ühtekuuluvusfondist summas 15,2 miljonit eurot.