Nädalavahetusel kõrvaldati merereostus Vaindloo saare lähistel

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vaindloo saar.
Vaindloo saar. Foto: Tairo Lutter

Politsei- ja piirivalveameti (PPA) laev tuvastas möödunud laupäeval Vaindloo lähistel merereostuse, mille likvideerimine võttis ligi ööpäeva.

20. aprilli pärastlõunal teatas ühe laeva tüürimees merevalvekeskusele võimalikust merereostusest Vaindloo saare lähistel.

Merevalvekeskus suunas piirkonda kontrollima PPA piirivalvelaeva Kindral Kurvits, mille meeskond tegi kindlaks, et reostunud ala suurus on hinnanguliselt kolm ruutmiili ehk 10 ruutkilomeetrit. Kilejat ja kohati tükilist merereostust likvideeriti 17 tundi ja selle ajaga korjati merest umbes kolm kuupmeetrit raskekütust.

PPA valmisoleku ja reageerimise büroo juhtivkorrakaitseametniku Marge Kohtla sõnul läbib päevas Soome lahte enam kui 20 naftatankerit, mistõttu on risk merereostuse tekkeks piirkonnas kõrge. "PPA vastutada on merereostuse tuvastamine ja likvideerimine ning teeme iga päev merel seiret, et ära hoida halvim. Oma tähelepanekuid jagavad meiega ka laevade meeskonnad, mis aitab võimaliku reostuse kiiremini tuvastada," ütles Marge Kohtla.

Üheks suuremaks naftareostuse ohu allikaks on naftavedu ja punkerdamine ehk laevade mootorikütusega või õlidega varustamine. "Merereostuse korral on kriitilisi faktoreid palju, näiteks ilmastikuolud, reostuse kogus ja merre sattunud aine koostis. Meie jaoks on äärmiselt tähtis tegutseda kiirelt, selleks et reostuse mõju oleks elusloodusele võimalikult minimaalne. Samuti peame takistama reostuse jõudmist rannikule, kuna see oleks kordades töömahukam ja kallim," lisas ta.

Eelmisel aastal teatati PPA-le 45 võimalikust merereostusjuhtumist, millest kinnituse leidis üheksa.

Juhtunuga seoses alustas keskkonnainspektsioon menetlust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles