Alates juunist on maanteeameti teooriaeksamil uued küsimused

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teooriaeksami sooritamine.
Teooriaeksami sooritamine. Foto: PEETER LANGOVITS/PM/EMF

Alates 3. juunist võtab maanteeamet kasutusele uued teooriaeksami küsimused. Kui varem võis olla ühel küsimusel mitu õiget vastust, siis nüüd on igal küsimusel ainult üks õige vastus.

Uued teooriaeksami küsimused käsitlevad endiselt liiklusohutuse, liiklusreeglite, liikluspsühholoogia ja tehnoseisundi teemasid. Näiteks liiklusohutust puudutavates küsimustes tuleb analüüsida liiklussituatsioone.

"Eksam ei lähe ühe vastusevariandi tõttu lihtsamaks. Küsimustele vastamisel tuleb lugeda hoolikalt küsimust ja vastata sellele, mida on konkreetselt küsitud," selgitas eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa.

Tihti on sõidueksami mittesooritamise põhjuseks juhikandidaadi nõrk teoreetiline ettevalmistus. Liiklemine eeldab tugevaid teoreetilisi teadmisi ning uued teooriaeksami küsimused kontrollivad, kas testi lahendaja suudab liiklusest aru saada, et hiljem sõidueksam edukalt sooritada.

"Uued küsimused on kooskõlas kehtiva seadusandlusega, reeglitega ja koolis õpituga. Teooria- ja sõidueksam peaks igale juhikandidaadile olema ühekordne positiivne sooritus," lisas Vanamõisa.

Teooriaeksami küsimused on konfidentsiaalsed ning eksamineeritav saab nendega tutvuda eksamil. Maanteeamet võttis 2018. aastal vastu 34 329 teooriaeksamit ja selle läbis 67 protsenti eksamineeritavatest.

Tagasi üles