Saada vihje

Reisijatevedu Rakvere–Kunda raudteel vajaks ministri väitel suuri investeeringuid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Minister Taavi Aasa sõnul eeldaks Kunda sadama ühendamine raudteega ja reisijateveo avamine Rakvere–Kunda raudteelõigul suuri investeeringuid.
Foto on illustratiivne.
Minister Taavi Aasa sõnul eeldaks Kunda sadama ühendamine raudteega ja reisijateveo avamine Rakvere–Kunda raudteelõigul suuri investeeringuid. Foto on illustratiivne. Foto: Sander Ilvest

Majandus- ja taristuministri Taavi Aasa sõnul eeldaks Kunda sadama ühendamine raudteega ja reisijateveo avamine Rakvere–Kunda raudteelõigul suuremamahulisi investeeringuid.

Lääne-Viru Omavalitsuste Liit pöördus aprilli lõpus rahandusministri Martin Helme ja riigihalduse ministri Jaak Aabi poole, leidmaks toetust Rakvere–Kunda raudtee reisijateveo korraldamise ja Kunda sadama Eesti Raudtee võrgustikuga ühendamise plaanile.

"Vast loodud valitsuse koalitsioonilepingus on kajastatud raudteetranspordi arendamise vajadus, seda nii reisijate- kui ka kaubaveo perspektiivis. Nimetatud teema oli üks valimislubadusi, mida Virumaa saadikukandidaadid käesoleva aasta märtsis toimunud valimiste perioodil rõhutasid. Seda eriti Euroopa Liidu uue rahastusperioodi investeeringute planeerimise valguses," märkisid Viru-Nigula vallavanem Einar Vallbaum ja Lääne-Viru esimene maavanem Lembit Kaljuvee oma pöördumises.

Nad märkisid, et Rakvere–Kunda raudteel opereeriv logistikaettevõte Kunda Trans AS on alustanud sellesuunalisi läbirääkimisi Eesti Raudtee juhtkonnaga ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhtametnikega.

Pöördumisele vastanud majandusminister Taavi Aasa hinnangul on Eesti Raudtee nõus kaaluma mainitud raudteelõigu soetamist ja ühendamist oma raudteevõrgustikuga, eeldusel et selle majandamise kulud on võimalik katta kasutajatelt saadavatest kasutustasudest.

"Kunda Sadama ühendamine raudteega ja reisijateveo avamine Rakvere–Kunda raudteelõigul eeldab suuremamahulisi investeeringuid ja kaalume kindlasti riigi eelarvestrateegia menetluse raames selle projekti rahastamise võimalusi, kuid arvestada tuleb seejuures ka teiste prioriteetsete projektidega üle Eesti, mis vajavad samuti lähiajal rahastusotsust," märkis Aas oma vastuses.

Rakvere–Kunda 20 kilomeetri pikkuse laiarööpmelise tööstusraudtee omanik ja operaator on AS Kunda Trans. Raudteelõik teenindab peamiselt Kunda tsemenditehast.

Tagasi üles