Kui rallieelses usutluses pakkus Gross, et kaarte võib segada tugev hoovihm ja enne starti taevasse pilku heites tundus selle tõenäosus üsna suur, siis sademete pärast rallimehed tegelikult muretsema ei pidanud.
Halle karvu ja korralikku närvikõdi tekitas kahe kindla katsevõiduga alustanud, kuid avapäeva järel Valeri Gorbanit ja Sergei Larensit (BMW-Mini John Cooper Works WRC) vaid 4,3 sekundiga edestavale Grossile ja Mõlderile hoopis Viru-Nigula vallas kahel korral sõidetud ligemale kümnekilomeetrise kruusakatse teine läbimine.
"Kuskil katse esimesel kolmandikul tulime kitsa osa peal maha ja lõikasime natukene kurvi, kuhu eelnev Ford oli tekitanud väga suure augu. Sellest läbisõitmine lõi masinal rehvi maha ja pidime kaks kolmandikku katsest higistama parema esimese tühja rehviga," kõneles Georg Gross. Tema sõnul ei tulnud rehvivahetus meestel üldse mõttessegi, vaid kivist vett välja pigistades pressiti sel kombel lõpuni välja.
"Ütleme nii, et oli suhteliselt keeruline, sest auto tantsis mitu korda tee pealt ära, aga jõudsime ikka lõppu," lisas Gross. "See oli niivõrd lühike katse, et igal juhul oli vaja pingutada lõpuni, sest muidu oleks ralli olnud meie jaoks läinud. Kuigi viimaselt katselt oleks ikka ka oodanud head tulemust, siis mis seal ikka – rallivärk."
Segastel asjaoludel pidid Rakverest Viru–Nigula valda esimesele katsele siirdunud viimased võistlusmasinad, milleks olid veoautod, tükk aega ootama Rakvere raudteeülesõidul. "Hullult pikk järjekord oli. Osad hakkasid juba starti hiljaks jääma ja pidid lihtsalt julmalt teistele vahele trügima," vahendas kohapealt muljeid Virumaa Teataja reporter Aivar Ojaperv. "Ei tea, mida teised autojuhid asjast arvasid, aga põhjus oli igatahes selles, et võistlejad kippusid katse starti hilinema. Vähemalt neli viimast autot olid plindris."