Surnu lähedaste asjaajamine muutub lihtsamaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Surnu lähedaste asjaajamine muutub lihtsamaks.
Surnu lähedaste asjaajamine muutub lihtsamaks. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Alates juulikuust pole lahkunu lähedastel enam tarvidust surma registreerimiseks pöörduda kohaliku omavalitsuse perekonnaseisuametniku poole, sest surmatõendi väljastab tervishoiuteenuse osutaja. Kohalikes omavalitsustes lõpeb sellega surma registreerimise pädevus, kuid erandjuhtudel võidakse seda siiski teha.

Muudatuste tulemusena ei väljastata enam surmatunnistusi. Surma fakti kontrollitakse edaspidi rahvastikuregistri kande alusel. Inimese soovil võib väljastada surma kohta tõendi rahvastikuregistri kinnitatud väljavõttena.

“Kui seni pidi inimene lähedase surma korral matuse-, pärimis- ja muu vajaliku tegevusega alustamiseks pöörduma esmalt tervishoiuteenuse osutaja poole ja siis kohalikku omavalitsusse, kus registreeriti surm ja anti surmatõend, siis juulikuust saab esmase surmatõendi tervishoiuteenuse osutajalt ja kohalikku omavalitsusse minema ei pea,” rääkis siseministeeriumi rahvastiku toimingute osakonna juhataja Enel Pungas.

Märksõnad

Tagasi üles