Surnu lähedaste asjaajamine muutub lihtsamaks
 

Surnu lähedaste asjaajamine muutub lihtsamaks.

FOTO: Kristjan Teedema/Tartu Postimees

Alates juulikuust pole lahkunu lähedastel enam tarvidust surma registreerimiseks pöörduda kohaliku omavalitsuse perekonnaseisuametniku poole, sest surmatõendi väljastab tervishoiuteenuse osutaja. Kohalikes omavalitsustes lõpeb sellega surma registreerimise pädevus, kuid erandjuhtudel võidakse seda siiski teha.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Muudatuste tulemusena ei väljastata enam surmatunnistusi. Surma fakti kontrollitakse edaspidi rahvastikuregistri kande alusel. Inimese soovil võib väljastada surma kohta tõendi rahvastikuregistri kinnitatud väljavõttena.

“Kui seni pidi inimene lähedase surma korral matuse-, pärimis- ja muu vajaliku tegevusega alustamiseks pöörduma esmalt tervishoiuteenuse osutaja poole ja siis kohalikku omavalitsusse, kus registreeriti surm ja anti surmatõend, siis juulikuust saab esmase surmatõendi tervishoiuteenuse osutajalt ja kohalikku omavalitsusse minema ei pea,” rääkis siseministeeriumi rahvastiku toimingute osakonna juhataja Enel Pungas.

Tagasi üles