Internetis levib petuskeem, kus võltsi Elisa Eesti nime alt reklaamitakse klientidele võimalust võita auhindu. Kuna tänaseks on teada ka juhtum, kus Elisa klient taolise petuskeemi ohvriks langes, kutsub Elisa kliente üles ettevaatlikkusele.
Elisa hoiatab petuskeemi eest, kus ettevõtte nime alt loositakse välja auhindu
Elisa ei ole küsitlust kellelegi saatnud ning tegu on petuskeemiga, mille puhul on kasutatud Elisa logo ja sümboolikat. Üleskutses õhutatakse inimesi vastama küsimustikule, mille täitmisel on võimalus võita auhindu, näiteks Apple'i iPhone XS-i, Samsungi Galaxy S10 telefone ja Apple'i Airpodsi kõrvaklappe. Üleskutsed on saabunud domeenilt worldvictory.zone ning kirjutatud nii eesti kui ka inglise keeles.
Kindlasti ei tohiks sellele teavitusele reageerida, enda andmeid edastada ega küsimustele vastata.
Tänaseks on teada ka juhtum, kus Elisa klient taolise petuskeemi ohvriks langes. Juulis sai klient teavituse Elisa logo ja sümboolikaga lehelt. Veebilehel paluti sisestada pangakonto ja -kaardi number, mida inimene ka heausklikult tegi. Klient pöördus Elisasse ning andis teada, et tema kontolt on raha maha võetud. Teavitasime klienti, et tegu on petuskeemiga ja kinnitasime, et ettevõte pole sellist auhinnamängu korraldanud.
Kui krediitkaardi andmed on lekkinud, on soovitatav selle pangakaardi teenuseid piirata või need hoopis sulgeda. Seda saab teha ise kas mobiili- või internetipangas või enda pangateenuse pakkuja abiga. Kliendid, kes on pettuse õnge sattunud ning rahalist kahju kannatanud, võiksid pöörduda politseisse.
Elisa palub tähele panna, et ettevõtte ametlikud reklaamid ja kirjad tulevad alati veebiaadressilt www.elisa.ee või e-maili aadressilt lõpuga @elisa.ee. Kui tekib kahtlusi, et mõni veebileht reklaamib Elisa nime, logo või muu sümboolikaga mõnd auhinnamängu või küsib andmeid, palub ettevõte sellest teada anda klienditeeninduse telefonil 6 600 600.
Nõuandeid, kuidas petuskeeme, õngitsuslehekülgi ja libaloosimisi ära tunda, leiab riigi infosüsteemi ameti veebilehelt.