Bussijuhtide vanus on suhteliselt kõrge, töökoormus suur ning töö- ja puhkeaja korraldamise reeglitest ei peeta sageli kinni, mõnikord kiputakse ka bussifirmas suhtuma nende tervisesse ükskõikselt.
Juhtkiri: Bussijuhi töö ja ka reisijate tervis
Aga usaldavad ju reisijad bussi istudes oma tervise ja elu bussijuhi kätesse.
Bussijuht on nagu tüüpiline Eesti mees ikka – arsti juurde läheb siis, kui surm juba silme ees. Kui sedagi. Selle ameti pidajate puhul on aga ohuks, et surm võib saabuda 90 km/h liikuva ja reisijaid täis bussi roolis. Ja siis ei pruugi sõit halvasti lõppeda mitte üksnes bussijuhile.
Mõned bussijuhid eiravad ka liikluses kehtivaid reegleid, lobisedes näiteks sõidu ajal mobiiliga. Sellisel juhul tuleks siiski bussijuhile meelde tuletada, et niisugune tegevus on ohtlik ja pealegi seadusega keelatud.
Bussijuhte on väga erinevaid nii sõidu- kui suhtlusstiililt. Igapäevastel sõitjatel kujunevad oma lemmikud ja nad teavad, et päev on hästi alanud, kui roolis on juht, kes lisaks mõnusale sõidustiilile suudab mingi ime läbi jõuda sihtpunkti õigel ajal ka siis, kui sõitjaid palju ja piletimüük võtab aega. Kui aga buss saabub juhiga, kelle sõidumaneeri, piletimüügitempot ja kellatundmist teades peab arvestama kuni veerandtunnise hilinemisega, saavad ümberistumisplaanidega reisijad paraja hommikuse närvikõdi.
Vahel jääb mõne bussijuhi puhul mulje, et kui kellelegi kehvasti öelda ei saa, siis on tema päev luhta läinud. Kuri meel ja õel hing rikuvad ka tervist.
Sageli tundub, et bussijuhtidel on suur soov oma lemmikraadiojaama Elmar saateid kogu bussiseltskonnaga jagada. Selliseks juhuks tasuks käepärast hoida kõrvaklapid ja iPod või telefon meelepärase muusikaga.
Paljud nooremad bussijuhid on leidnud parema palga ja töötingimused välismaal. Nii on mõistlik Helsingis linnaliinibussis juhiga eesti keeles suhelda, sest suure tõenäosusega on tegemist Maarjamaalt pärit sohvriga. Eks bussifirmadel pole sageli siiajäänute seast ka suurt valikut ja valdavalt ongi püsivalt kodumaale jäänud vanemad juhid.