Kaks korda odavamalt, järeleandmisi tegemata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tangin esimest korda elus CNG-autot. Pärast väikest pusimist mõtlesime fotograafiga kahe peale siiski välja, kuidas voolikut tankimisauku kinnitada.
Tangin esimest korda elus CNG-autot. Pärast väikest pusimist mõtlesime fotograafiga kahe peale siiski välja, kuidas voolikut tankimisauku kinnitada. Foto: Ain Liiva

Poisipõlvest saadik on üks mu lemmikumaid telesarju olnud “Top Gear”. Juuli keskel avanes mul võimalus Clarksoni, Hammondi ja May kombel täiemahuline autotest teha. Sain enda käsutusse kaks CNG-l ehk kokkusurutud maagaasil töötavat autot: Seat Leon CNG ning Škoda Octavia CNG.

Mitu autotootjat on vaevaks võtnud otsida lahendust ülemaailmsele kütusekriisile. Üheks uuemaks lähenemiseks on CNG-l ehk surumaagaasil töötavad mootorid. Kuna maagaasi loetakse mingil määral taastuvaks maavaraks ning see vabaneb nafta puurimisel, on otsustatud selle kasulikke omadusi rakendada. Maagaasi kasutades tuleb sõidu hind umbes kaks või isegi rohkem kordi odavam kui traditsiooniliste bensiini- või diislikütusega autodega.

Peale vooliku tankimisaugu juurde surumist tuleb ON/OFF-kang seada ON-asendisse, et voolik suruõhu toimel kinnituks.
Peale vooliku tankimisaugu juurde surumist tuleb ON/OFF-kang seada ON-asendisse, et voolik suruõhu toimel kinnituks. Foto: Ain Liiva
Tagasi üles