Eesti ohtlikumatest teelõikudest üks asub Lääne-Virumaal

Toomas Herm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
2. märtsil 2009. aastal Kaarli ehk rahvakeeli Vaeküla ristmikul juhtunud liiklusõnnetus.
2. märtsil 2009. aastal Kaarli ehk rahvakeeli Vaeküla ristmikul juhtunud liiklusõnnetus. Foto: Arvet Mägi

Maanteeameti koostatud kaardil kolme viimase aasta Eesti ohtlikumatest teelõikudest on üks Lääne-Virumaal – Kaarli ristmik Tallinna–Narva maantee 102. kilomeetril.

Aastatel 2009 ja 2010 juhtus seal kolm inimkannatustega seotud liiklusõnnetust, millest üks lõppes inimese surmaga. Kolmest õnnetusest kahe puhul oli tegemist pööret tegeva haagisveokiga.

Eelmisel aastal ehitati Kaarli ristmik ümber ja tänavu pole seal maanteeameti andmetel ühtegi liiklusõnnetust olnud, kuid mõnisada meetrit Narva poole põrkasid kokku veoauto ja sõiduauto.

Maanteeameti liiklusohutusprogrammi talituse peaspetsialisti Sirje Lilleoru sõnul ei pruugi kõik liiklusõnnetuste kontsentratsioonikohad otseselt ohtlikud olla. “Liiklusohtlik saab olla vaid selline koht maanteel, kus pole piisavalt arvestatud seal liikujate vajadustega, kus liikluskorraldus ei vasta enam suurenenud liiklussagedusele, kus ristmikule välja sõites on raske märgata ristuval teel liikujaid, kus liigub palju jalakäijaid, kuid puuduvad kaldteed ja valgustus,” selgitas Lilleorg.

Samas võib liiklusohtlik olla ka koht, kus seni on juhtunud vaid varalise kahjuga lõppenud liiklusõnnetused ja inimeste pääsemine vigastustest on olnud juhus.

“Samas juhtub raskeid liiklusõnnetusi ka väga hea liikluskorraldusega paikades,” nentis Lilleorg. “Seda eelkõige sõidukijuhi hooletusest, oskamatusest, viinauimas peast.”

Lilleoru sõnul teeb maanteeamet inimkannatanutega liiklusõnnetuste koondumiskohtade statistilist seiret juba aastaid. “Reeglina ei ole sõelale jäänud kohad läbi aegade püsivad,” teadis ta.

Et suure töömahu tõttu tehakse seiret vaid korra aastas, siis võib juhtuda, et mingi probleemse koha liiklusohutust on parandatud enne statistiliste andmete selgumist.

Kolme viimase aasta ohtlikumad teelõigud

1. Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel Tallinna piiril asuv tagasipöörde koht (13,80–13,81 kilomeetril)
2. Karjaküla ristmik Tallinna–Paldiski maanteel (26,90–26,91)
3. Harku ristmik Tallinna–Paldiski maanteel (13,6–13,62)
4. Ülenurme ristmik Tallinna–Tartu–Luhamaa maanteel (190,625–190,645)
5. Jälgimäe ristmik Tallinna ringteel (28,27–28,3)
6. Tõrvandi raudteeülesõidu ristmik Tallinna–Tartu–Luhamaa maanteel (188,215–188,245)
7. Ülenurme ristmik Tallinna–Tartu–Luhamaa maanteel (192,145–192,175)
8. Kaarli ristmik Tallinna–Narva maanteel (102,06–102,1)
9. Mahlamäe ja Paju tänava ristmiku piirkond Raplas Tallinna–Rapla–Türi teel (48,94–48,98)
10. Paide piimakombinaadi esine Pärnu–Rakvere maanteel (89,505–89,545)
11. Lähte ristmik Tartu–Jõgeva–Aravete maanteel (10,858–10,9)
12. Lagedi ristmik Tallinna ringteel (3,68–3,725)
13. Kirisaare ristmik Pärnun–Rakvere maanteel (101,912–101,962)
14. Kapu ristmik Tartu–Jõgeva–Aravete maanteel (81,55–81,6)
15. Urge ristmik Tallinna–Rapla–Türi maanteel (26,03–26,1)
16. Tabasalu kaupluse esine Tallinna–Rannamõisa–Kloogaranna teel (6,08–6,14)
17. Külitse järve ümbrus Jõhvi–Tartu–Valga maanteel (142,791–142,891)
18. Rapla linna jääv teelõik kirikust jõeni Tallinna–Rapla–Türi maanteel (47,37–47,45)
19. Tõrvandi ristmik Tallinna–Tartu–Luhamaa maanteel Rehe hotelli juures (188,345–188,445)
20. Tõrva linna keskel olev ristmik Valga–Uulu maanteel (27,8–27,9)
21. Vaabina ristmik Võru–Kuigatsi–Tõrva maanteel (21,8–21,9)
22. Nehatu silla piirkond Tallinna–Narva maantee alguses (10,4–10,5)
23. Maksimarketi esine Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel (14,4–14,5)
24. Rannamõisa kiriku esine Tallinna–Rannamõisa–Kloogaranna teel (9,3–9,4)
25. Kuivajõe ristmik Tallinna–Tartu–Luhamaa maanteel (37,1–37,2)
26. Tõitoja ristmik Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel (168,6–168,8)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles