Roland Poom katsetas WRC2 masinat

Merly Raudla
Copy
Roland Poom (paremal) katsetas Markko Märtini juhendamisel R5 autot.
Roland Poom (paremal) katsetas Markko Märtini juhendamisel R5 autot. Foto: Erakogu

Kui Lõuna-Eesti rallil võistelnud autodest olid kruusateedel järel veel vaid pidurdusjäljed, katsetas noor Rakvere rallimees Roland Poom Markko Märtini juhendamisel uut sõidukit.

Varem JWRC klassi sobivat esisillaveoga R2 autot roolinud Poom proovis nüüd Markko Märtini tiimiga koos nelikveolist R5 masinat Ford Fiestat. “See on üks samm JWRC klassist võimsam ning üks klass WRC masinast lahjem. Väga võimas,” kõneles Poom. “Markko oli ise ka seal ja õpetas, kuidas nelikveolise autoga sõitma peab,” lisas ta.

Esialgu sõitis Poom koos kaardilugejaga ning hiljem Markko Märtiniga. Rallimeister märkis, et Poom saaks oma pidurdusmaad timmides aega võita. “R5 pidurdab palju paremini kui R2. Kiire katse peal paar pidurduskohta oli ja veel päris täpselt pihta ei saanud sellele. Aga eks kilomeetritega tuleb kõik,” nentis Poom ja märkis, et Märtin jäi nähtuga rahule.

“Ta ütles, et kõik on okei. Esimene test selle autoga ja ilmselgelt ei ole mõistlik kohe tippkiirust sõitma hakata,” sõnas Poom, kes pigistas võimsast Fordist välja maksimumkiiruse, 190 kilomeetrit tunnis. “Ega need lõppkiirused ei ole enda autoga väga palju erinevad. 175 on R2 auto lõppkiirus. See on erinev, kui kiiresti see number kätte tuleb,” selgitas rallimees. Rakverest pärit rallisõitja tunnistas, et võimsa masina juhtimine tekitas temas isu teine kordki WRC2 autot juhtida. “See on palju kiirem. Lõbusam sõita. Kindlasti on plaan tulevikus sellega sõitma hakata. Praegu veel ei tea, millal või kus,” tunnistas ta.

Oktoobri esimesel nädalavahetusel ootab Roland Poomi ja Ken Järveoja ees Walesi ralli. Nädal pärast seda on tulemas Saaremaa ralli. 

Roland Poom katsetas Markko Märtini juhendamisel R5 autot.
Roland Poom katsetas Markko Märtini juhendamisel R5 autot. Foto: Erakogu
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles