Kellele “Jõgeva kollane”, kellele pestud või hoopis seriaalikartul, kõigile jagub: saak on hea ja hinnad madalad. Ainus, mis mullusega võrreldes sama, on kartulikasvatajate kasum.
Hea kartulisaak kasvatajate kasumit suureks ei paisuta
Ilmselt jõuab tänavu poodidesse keskmisest rohkem pesemata kartulit. Nimelt on pakendatud ja pestud ning lahtise kartuli omavaheline tasakaal kaubandusvõrgus peen turundusstrateegia, mida hulgimüüjad väga täpselt jälgivad. Kõik sõltub kartuli omahinnast, kvaliteedist ja mugulate suurusest – ühel aastal on mõistlik turule saata rohkem pakitud kartulit, teisel lahtist. Tänavu saab eelise ilmselt lahtine kartul, sest saak on hea ja kvaliteetne – selliseid mugulaid ostab tarbija meeleldi ka ilma lisaväärtuseta.
“Tarbijal on pestud kartuliga muidugi lihtsam edasi toimetada, aga sellel on ka omad miinused,” selgitas Leho Meltsa. “Soojas köögis säilib pestud kartul halvasti. Samas näed sellist kartulit ostes kvaliteeti paremini. Mõni ostja arvestab ka hinnavahet.”