Veoautokrossi meistrivõistlused lõppesid skandaaliga mudas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ei mingit austust meistri vastu: lätlane Dinars Ramats on poriga üle külvanud veobagide tänavuse Eesti tiitlivõitja Andres Lohuvälja.
Ei mingit austust meistri vastu: lätlane Dinars Ramats on poriga üle külvanud veobagide tänavuse Eesti tiitlivõitja Andres Lohuvälja. Foto: Veoautokrossi Ajalugu FB

Eesti veoautokrossi meistrivõistluste viimane etapp toimus laupäeval Võrumaal Varstus. Pidev vihm muutis niigi raske profiiliga raja kohati läbimatuks, paljud võistlejad lõpetasid oma võidusõidu porilombis traktorit oodates. Et sellest veel vähe poleks, leidis aset kahetsusväärne arusaamatus, mida nüüd kolme riigi – Eesti, Läti ja Leedu – alaliidud ilmselt klattima hakkavad.

Vaata videot siit. 

Meie krossimehi intsident õnneks ei puuduta. Varstust tuldi tagasi maksimumiga, mis veel saada oli: kahe hõbemedaliga. Marko Tiinas oma GAZ 51-ga osutus tõeliseks "porikunniks" ja võitis nii mõlemad poolfinaalid kui ka finaali. Tabelisse lisandunud 21 punktist piisas kokkuvõttes siiski vaid hõbedaks, sest hooaja algus oli Uhtnast pärit veokamehel nässu läinud.

Rakvere valla mees Rain Veissbach oma "krokodillbagiga" sai lompides kõvasti maadelda ja jäi neile ajuti ka alla. Esialgsetel andmetel kuulusid talle etapilt kuuenda koha punktid, aga kuna konkurendil hõbemedalile Markus Häidbergil läks veel halvemini, siis piisas sellestki kokkuvõtte hõbemedaliks.

Tulemused on esialgsed seetõttu, et mingil põhjusel pole sarja korraldajad punktitabelisse lisanud Varstus kolmanda koha saanud lätlase Aigars Lizumsi saaki, aga Veissbachi üldkohta see ei mõjuta.

Aga mitte selles ei peitunud skandaal.

Leedulane Audrius Pilipavicius, kes võistles kaasa vaid Balti karikavõistluste arvestuses ja Eesti sarja punktidele ei pretendeerinud, lõpetas porise finaalsõidu teisena. Pärast finišit tuvastasid aga kohtunikud, et leedulane oli käinud niinimetatud jokkeriringil kaks korda, mis reeglite põhjal tähendab viimast kohta sõidu lõpetanud võistlejate hulgas. Kui nii läheb, jääb Pilipavicius ilma ka juba terendanud Balti karikavõidust.

Leedulase sõnul ei võtnud aga kohtunikud temalt seletust, miks ta kaks korda jokkerisse sõitis. Oma sõnul oli tal põhjus selleks olemas: nähes põhirajal lehvivat kollast lippu, mis tähendab suurt ohtu või sisuliselt suletud rada, arvas ta, et põhirada on mutta kinni jäänud bagidest ummistunud ja läks seetõttu jokkerisse. Varstus tähendab jokkeri läbimine muide ajalist kaotust, nii et kohta leedulane selle käiguga ei parandanud.

Igatahes jättis Varstu etapi peakohtunik Pilipaviciuse teisest kohast ilma, Leedu autospordi alaliit esitas protesti ja menetlema hakkavad seda lätlased, kuivõrd nende alaliit on Balti karikasarja korraldaja.

Veoautokrossi tänavused Eesti meistrid on Andre Mõttus (GAZ 51/52, Võru), Mait Mäesaar (GAZ 53, Võru) ja Andres Lohuväli (veobagi, Valga).

Tagasi üles